Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indbetaling af mindre skat end angivet som frivillig rate 3?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg undre mig over hvordan jeg kan håndtere indbetaling af skat i forbindelse med "frivillig rate 3".

Mit regnskab løber til den 31/1-2019 og fristen for indbetaling er 1/2-2019, men skal angiveligt allerede være indberettet 21/11-2018.

Jeg ved ikke om jeg kommer til at tjene penge i det nye år og jeg ønsker naturligvis ikke at betale skat af penge jeg ikke tjener.

For at have mulighed for at indbetale skat i forbindelse med 3 rate er jeg som jeg forstår det nød til at angive et gæt.


Mit spørgsmål er derfor om jeg kan indbetale mindre end hvad angivet i tilfælde af jeg tjener mindre end gættet, og om det vil give problemer?


Mvh

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vente med at indberette rate 3 til 1/2. Det er rate 2 der er i november.

Mvh Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du sagtens - omvendt vil det - helt som hvis du var person - udløse rente af det manglende beløb, en rente der ikke er fradrag for, men du kan angive det ud fra det du forventer - helt uden problem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Det vil selvfølgelig gøre det meget lettere hvis jeg kan vente med at indberette rate 3, og i så fald er der ikke noget problem.


Både rate 2 og rate 3 har oprettet og forfaldsdato i November, men betalingsfristen er 2/1-2019.

Jeg troede at oprettet og forfaldsdato som er sat til 21/11 for rate 3, betød at det er datoen for hvornår der senest skal være indberettet og at der efterfølgende ikke kan ændres.


Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg frygter er at hvis jeg angiver 50.000 i skat / rate indbetaling for rate 3, men ender med kun at indbetale 20.000, så vil min skattekonto stå i minus med 30.000 kr, og dermed give problemer næste gang jeg f.eks indbetaler moms da pengene så først vil gå til at dække den manglende del af rate indbetaling istedet for den skyldige moms, da der står på skats side at indbetalinger altid går til at dække de ældste skyldige beløb først (noget i den dur).

Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forsat problemer med Amino der gør at man ikke kan rette sine svar - bemærkede ikke at det jeg svarede på ikke var citeret.

Den første besked er svar til Revisor J / Johnny, og den anden besked er svar til Cookie - John Hannover.

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt forstå at du bliver forvirret over at forfaldsdatoen er sat til 21/11 for rate 3.

Du kan sagtens vente med at indberette og betale til 1/2.

Se evt mere her https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234901

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)