Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring ved fejl - rettelse?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg har bogført 1 kr for meget på kontoen for "Skyldig selskabsskat" i forhold til det endelige faktiske beløb der skulle betales i skat.

Hvad gør jeg med den ene krone der står tilbage - skal den retur til kontoen "Skat af årets resultat" hvor den oprindelig kom fra?


Mvh

Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager "overskriften" som jeg glemte at udfylde så den er sigende.

Jeg kan efterfølgende ikke rette den da der er en fejl på amino der gør at jeg får af vide jeg ikke kan oprette et indlæg, på trods af jeg prøver at rette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

med 1 krone ville jeg da nok bare gøre det. Man rammer aldrig korrekt - øreafrunding kan være en ting - men der kan jo også være rente som så skal bogføres anderledes og ikke giver fradrag, men med 1 kr ville jeg gøre som du foreslår uden at tænke meget mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

med 1 krone ville jeg da nok bare gøre det. Man rammer aldrig korrekt - øreafrunding kan være en ting - men der kan jo også være rente som så skal bogføres anderledes og ikke giver fradrag, men med 1 kr ville jeg gøre som du foreslår uden at tænke meget mere

vh John Hannover

Tak for svaret.
Det jeg undre mig over at hvis jeg bogfører den ene krone retur til kontoen "Skat af årets resultat" så vil der jo stå 1 krone og flagre der for i år, som jeg så skal huske at modregne når jeg senere opgører skatten for i år (det er selvfølgelig overskueligt).
Er det den korrekte måde at håndtere det på, eller findes der en mere "korrekt" måde at bogføre det på?
Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

I tilfælde af andre læsere her og leder efter svar på samme problem, vil jeg bare lige rapportere tilbage at jeg har bogført den ene krone over på kontoen "Skat af tidligere år", hvilket ifølge min revisor er korrekt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)