Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefalinger til SEO analyse værktøj

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Morning Train Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

groor:
Karsten Madsen:

groor:
Jeg vil helt klar anbefale dig at prøve ubersuggest.io før du eventuelt giver dig i kast med betalte løsninger :-)

Ubersuggest er et (rigtig godt) søgeords research værktøj. Du kan mig bekendt ikke bruge det til andet end det. Altså kan du ikke tracke din SEO over tid, opsætte udvalgte søgeord, måle links, sammenligne med konkurrenter osv.


Hvilken reel fordel er der ved at bruge andre værktøjer (jeg vil også gerne høre om dit eget, hvis det er)? Jeg kan via Ubersuggest finde søgeord jeg gerne vil ranke på, skrive dem ned, og så bruge et wordpress plugin som yoast til at lave onpage SEO. Desuden kan jeg så supplere med google search console og google analytics til at se hvilke links jeg får ind, samt udviklingen i brugere på min side, samt hvor godt siden rangerer på google. Hvad mere behøver man?

Forskellen ligger i tidsbesparelsen, overblikket, og dybere funktioner. Fx kan du ikke med de værktøjer du nævne nemt opsætte fokus søgeord og måle dem over tid, samt sammenligne med konkurrenters placering. Du kan heller ikke med de værktøjer du nævne måle links. Og Yoast dækker kun en lille (dog væsentlig, det er et fint værktøj) del af onsite SEO, så her kan du arbejde meget dybere med det ved at bruge et professionelt værktøj til at spotte ting på tværs af landingssider og kigge på langt flere parametre.

Er man early stage startup vil jeg være enig i at pengene kan spares. Bruger man mere end 3 timer om måneden på SEO, vil jeg dog mene de 99 kr. det i vores tilfælde koster med rabat, er godt givet ud.

Cofounder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Karsten Madsen:

groor:
Karsten Madsen:


groor:
Jeg vil helt klar anbefale dig at prøve ubersuggest.io før du eventuelt giver dig i kast med betalte løsninger :-)





Ubersuggest er et (rigtig godt) søgeords research værktøj. Du kan mig bekendt ikke bruge det til andet end det. Altså kan du ikke tracke din SEO over tid, opsætte udvalgte søgeord, måle links, sammenligne med konkurrenter osv.




Hvilken reel fordel er der ved at bruge andre værktøjer (jeg vil også gerne høre om dit eget, hvis det er)? Jeg kan via Ubersuggest finde søgeord jeg gerne vil ranke på, skrive dem ned, og så bruge et wordpress plugin som yoast til at lave onpage SEO. Desuden kan jeg så supplere med google search console og google analytics til at se hvilke links jeg får ind, samt udviklingen i brugere på min side, samt hvor godt siden rangerer på google. Hvad mere behøver man?



Forskellen ligger i tidsbesparelsen, overblikket, og dybere funktioner. Fx kan du ikke med de værktøjer du nævne nemt opsætte fokus søgeord og måle dem over tid, samt sammenligne med konkurrenters placering. Du kan heller ikke med de værktøjer du nævne måle links. Og Yoast dækker kun en lille (dog væsentlig, det er et fint værktøj) del af onsite SEO, så her kan du arbejde meget dybere med det ved at bruge et professionelt værktøj til at spotte ting på tværs af landingssider og kigge på langt flere parametre.


Er man early stage startup vil jeg være enig i at pengene kan spares. Bruger man mere end 3 timer om måneden på SEO, vil jeg dog mene de 99 kr. det i vores tilfælde koster med rabat, er godt givet ud.



Det giver jo rigtig god mening med tidsbesparelsen du snakker om. Jeg vil have dit SEO-værktøj i baghovedet, når jeg selv når til det stadie, hvor det kan svare sig for mig at bruge :-)

Seneste projekt: KviklånOversigt.dk

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Morning Train Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det vil jeg også mene er den rigtige måde at gribe den beslutning på :)

Cofounder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore

Fra Oslo
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 57
Fra  Fonvig Group Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal værktøjet bruges til nøjagtigt?

Altså en simpel ting du kan gøre foruden et værktøj er at gennemgå din hjemmeside manuelt og rette on-page. 
Titel Tags udfra google search console med high-ctr tekster, Gode Metabeskrivelser, Alt-titler og tekster til alle billeder, rette on-page content ifht. google search console. 

Hvis du vil i gang med linkbuilding er Ahrefs helt klart at anbefale. Hvis du vil holde øje med din rankings vil jeg anbefale Tiny Ranker det er superlet og designet til brugere som ikke er SEO eksperter ol. Men Ahrefs har også denne funktion men koster også en del mere.

Steffen Fonvig | Stifter af Fonvig Group

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)