Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsrapport for IVS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

jeg skal afslutte året og lave årsrapport for en IVS, som er fravalgt af revisor. Omsætningen er under 300 000 kr, og jeg er lidt forvirret: Der skal angives regnskab 2.0 på Virk. dk. Bagefte skal der unfyldes selskabs selvangivelse på Skat.dk. Er det rigtigt?
Man har to forkellive regnskaber- et skattemæssigt regnskab og et regnskabsmæssigt regnskab... Hvilket regnskab skal indberettes til Virk.dk og hvilket til Skat selvangivelse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisa P.:

Kære aminoer

jeg skal afslutte året og lave årsrapport for en IVS, som er fravalgt af revisor. Omsætningen er under 300 000 kr, og jeg er lidt forvirret: Der skal angives regnskab 2.0 på Virk. dk. Bagefte skal der unfyldes selskabs selvangivelse på Skat.dk. Er det rigtigt?
Man har to forkellive regnskaber- et skattemæssigt regnskab og et regnskabsmæssigt regnskab... Hvilket regnskab skal indberettes til Virk.dk og hvilket til Skat selvangivelse?

ja det er korrekt der er et skattemæssigt og selskabsmæssigt - da der jo kan være udgifter som der ikke er skattefradrag for - men som jo alligevel er en udgift - Dem skal du sådan set jo tage højde for når du laver dit selskabs årsrapport - da skatten jo så ikke nødvendigvis er 22% af resultatet fordi nogle udgifter ved beregning af skat af årsresultatet er taget bor ved den beregning. Det er så det regnskab der skal i virk - som du får det fra dit regnskabsprogram i princip men med skat korrekt beregnet

Selvangivelsen er så med det skattemæssige resultat - det er ikke som sådan hele regnskabet men  resultat mm som du kan se når du er indlogget i skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jul 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Det vil sige, at man skal angive den korrekt skattemæssige resultat til både Virk og Skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal - om jeg forstår dit ? korrekt her  - angive resultat uden skatteregulering i virk men du skal bruge skattereguleringen til at udregne 22% skatten - det er derfor du ikke altid kan se hvordan skatten dog kan være det tal du ser for det er jo ikke 22% af driftens resultat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jul 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen.
Vi angiver uden skatteregulering til Virk, men vi angiver med skatteregulering til Skat.dk selvangivelse. Er det rigtigt?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Korrekt. Du bruger Regnskab 2.0 på Virk.dk til at opstille dit årsregnskab. Som selvfølgelig skal opfylde alle kravene i Årsregnskabsloven (også når du bare er et lille IVS).

Derefter laver du et skatteregnskab, hvor du tager udgangspunkt i årsregnskabets "resultat før skat", det tal "hiver du over i word/excel"(eller hvor du nu synes) herefter laver du reguleringer.

F.eks.
Det kunne være at i havde driftsmidler, der i årsregnskabet blev afskrevet lineært over 10 år, mens de skattemæssigt kun måtte afskrives med 25 % hvert år. 
Her ville du så skulle "tilbageføre" de regnskabsmæssige afskrivninger og efterfølgende trække de skattemæssige afskrivninger fra igen.
Yderligere kunne være noget repræsentation, omkostninger til stiftelse, mm.

Kunne se sådan ud:
Resultat før skat: 100
Regnskabsmæssige afskrivninger tilbageført: 50
Skattemæssige afskrivninger:-20
Repræsentation 75% af 12: 9

Skattepligtigt resultat: 100+50-20+9 = 139.

Ovenstående er bare et eksempel på ting der kunne være med.
Jeg ville nok også lave en skatteafstemning.

Måske du bør betale dig fra at få hjælp. :) 

Tilmeldt 8. Jul 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak:)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)