Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man skrive PC ind som 50/50 privat og erhverv i et PMV?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 18
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er nu kommet til det stykke at den nye PC jeg bruger bliver brugt 50% af tiden i mit firma, og jeg tænkte om den kunne skrives ind som en udgift.

PC'en kostede 7000kr, og jeg har købt den brugt af en privatperson. Dermed kan jeg vel godt skrive den ind i Dinero som småanskaffelser (straksafskrivning), og så kun skrive 3500 ikke?

Er dette korrekt?

Tusind tak.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

opeter:
PC'en kostede 7000kr

Træk det hele fra.

Men efterstående er FORKERT:

Personlig-ejet Mindre Virksomhed (PMV) er en ny selskabsform
der er målrettet personer der vil have en deltids- eller fritidsforretning
med overskud for øje (journalistisk virksomhed, foredrag, konsulent, freelancer, etc.).

Tilmeldt 20. Oct 18
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret.

Kan du uddybe hvad du mener med at det efterstående er forkert?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

opeter:
Jeg er nu kommet til det stykke at den nye PC jeg bruger bliver brugt 50% af tiden i mit firma, og jeg tænkte om den kunne skrives ind som en udgift.

PC'en kostede 7000kr, og jeg har købt den brugt af en privatperson. Dermed kan jeg vel godt skrive den ind i Dinero som småanskaffelser (straksafskrivning), og så kun skrive 3500 ikke?

Er dette korrekt?

Tusind tak.

Lige præcis computer er den undtagelse der bekræfter reglen - for computer MÅ du tage ind i firmaet 100% selv om du bruger den privat. Kravet er blot, at du skal bruge den i firmaet. Med alle andre ting var din deling helt korrekt

HVIS den var med moms skulle du derimod dele momsen i forhold til privat/firma - med moms er der ingen undtagelse - det er del af standard ved evt skattekontrol
Nu er der jo ikke moms på fra privat, så du kan tage hele beløbet 100% ind som straksafskrivning

Du skal så have liste over dine aktiver, for hvis du lukker igen - ja så skal du redegøre for disse og de skal ud igen ved salg, f.eks. til dig selv

Korrekt: PMV er ikke et selskab eller selskabsform men en "enkeltmands light" som er til de små omsætninger - der må ikke være moms og ikke import, ansatte og andre "pligter" i den - Kommer der pligter eller behov for moms - bliver den med samme CVR til en enkeltmandsvirksomhed 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 18
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak John!

Nu står det hele meget mere klart for mig
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)