Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rykkerbrev: Hvor mange dage med renter?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er jo i og for sig enig med dig, men det er netop ikke det, der står i dit link.

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Tilmeldt 13. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er to links i mit tidligere indlæg, men hvis du mener det blåt markerede (som også Ravn henviser til - ?), så er det den sidste linje, jeg hæfter mig ved:

'Husk derfor altid at fastsætte en sidste betalingsdag i din faktura'.

:-)

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle jeg selvfølgelig have skrevet, men min bemærkning var til Ravn

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

juristen:
men det er netop ikke det, der står i dit link.

Nu er jeg ikke med, hvad er det der ikke står i linket?

Er vi enige om at man først må opkræve renter efter 30 dage såfremt det ikke er aftalt med køber via f.eks ordsrebekræftigelse (ikke på faktura)

Fra mit link.

"Rentebetingelserne skal aftales med kunden og fremgå tydeligt af ordrebekræftelsen eller af jeres standard salgs- og leveringsbetingelser. Det er vigtigt, at din kunde konkret har accepteret jeres salgs- og leveringsbetingelser. Rentesatsen kan også følge af sædvane eller branchekutyme."

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

@ravn: Som jeg læser det, så referer det, som du citerer, til rentens størrelse og ikke forrentningstidspunktet. Ellers hænger det ikke sammen med det, der står om, at man skal huske at anføre betalingstidspunktet i fakturaen.

Igen, jeg har været enig med din forståelse af loven, men jeg må konstatere, at uanset, at det er det, der giver mening, så kan jeg ikke finde udtrykkeligt holdepunkt for dette synspunkt.

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Tilmeldt 13. Jul 15
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for kommentarer.

Til orientering så endte jeg med ikke at pålægge renterne, som dog også var et ret lille beløb. Siden der åbenbart var tvivl om dette - det finder jeg så helt ud af til næste gang.

Jeg pålagde rykkergebyr og kompensationsgebyr, i alt 410,-, og har netop konstateret, at fakturaen er betalt, men uden disse to beløb. Kunden har med andre ord i forbindelse med rykkeren og inkassovarslet endelig reageret, men har kun betalt den såkaldte hovedstol.

Tja - - mine første erfaringer med den slags.
 
Jeg 'gider' ikke rigtig gøre mere ved det, men som tillægsspørgsmål vil jeg da gerne høre, om nogen her kender til kutymen, når en kunde gør netop det, altså nøjes med hovedstolen og blæser på gebyrene -?
 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)