Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

momsregler for kursusvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er en kursusvirksomhed der, pga. fondstatus, har fået momsfritagelse. Det betyder bl.a at vi kan opkræve vores kursister uden moms. Men hvordan er det nu lige reglerne er for dette? 

Google har ikke været min ven i denne del, derfor spørger jeg jer. 

Så vidt jeg er orienteret, så har vi jo fået retten til at fritage kursister fra momsen for at kunne konkurrere med uddannelsesinstitutioner, som jo ikke opkræver moms af deres studerende/kursister. Så med den viden, ved vi at vi ikke behøver opkræve moms af privatpersoner. Men hvad med kommuner, organisationer, statsansatte, institutioner og andre fonde? 

Vi er ved at oprette en ny hjemmeside hvor man skal kunne købe sig adgang til det fysiske kursus. På kurserne vises både priserne med og uden moms. Ved betalingsprocessen skal der jo så opsættes nogle regler for hvem der skal betale moms og hvem der slipper. Og hvilke regler gælder for identificering af kunden? 

Er det f.eks. korrekt at for at en privatperson kan spare momsen, så skal vedkommende identificeres ved f.eks. at opgive CPR? 

Venlig Hilsen 

Cecilie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent på andre - men jeg ville da mene, at hvis kurset er momsfrit - så er det momsfrit for alle men erkender jeg ikke har hørt om momsfrit grundet fondsstatus . så du skal vente på andre 
Jeg vil mene enten eller og så kun priser uden moms og ingen momsfradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sådan skruet sammen, at vi har to virksomheder under samme tag. En fond og en "almindelig" privat virksomhed (som er momsberettiget). Så pt. ryger alle momsregistreret virksomheder ind over den private virksomhed. Men skal man momse kommuner, institutioner og organisationer? Eller er der noget her vi har misforstået helt ved at være en momsfritaget fond?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)