Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetale skattefrie diæter til sig selv ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften
Har et mindre firma som er oprettet som ivs.
Alt mit arbejde foregår i København eller Jylland, hvor vi så ligger ude hele uge.
Mine ansatte får naturligvis diæter når de ligger ude.
Kan jeg udbetale skattefrie diæter til mig selv, får selve kost delen på 498 kr ?
I de fleste tilfælde så er det dem jeg arbejder for, der sætter beboelses moduler til rådighed.
Men i nogengange sker overnatning på hotel også, kan jeg så trække hotel udgifter fra i mit regnskab ? Hvis ja, hvor mange % så ?

Fortsat god aften 😊

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er ansat i den sammenhæng og kan trække hotel fra som udgift (fuld moms med mindre morgenmad er med) og du kan få skattefri diæter helt som dine ansatte men forudsætningen er, at du er ansat = oppebærer en helt reel løn som skat ofte sætter forventning til mindst 100 kr i timen - 

Enten diæt eller - betalt efter regning (kvart moms for bespisning efter regning) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du er ansat i den sammenhæng og kan trække hotel fra som udgift (fuld moms med mindre morgenmad er med) og du kan få skattefri diæter helt som dine ansatte men forudsætningen er, at du er ansat = oppebærer en helt reel løn som skat ofte sætter forventning til mindst 100 kr i timen - 

Enten diæt eller - betalt efter regning (kvart moms for bespisning efter regning) 

vh John Hannover

HUSK at der er en række forudsætninger til afstanden (du nævner både Sjælland og Jylland) og en række andre formalia som skal overholdes for, at du kan få godtgørelsen skattefrit. Yderligere så vil den fulde diæt sats ligge sig an på, at du selv skal forestå alle måltider. Hvis du fx. har morgenmad/frokost/aftensmad med i hotel udgiften eller firmaet står for udgiften, så skal satsen nedsættes.

Læs mere hos SKAT: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2242214

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - udgår fra arbejdet er sådan at man ikke naturligt kan nå hjem og at der ikke er betalt mad osv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger tusind tak for svar 😊

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)