Vi kæmper med at få lavet en god salgstragt for vores SEO værktøj (https://morningscore.io) Nogle ting går godt, og produktet selv har nok været den største hæmsko for succes i første omgang, da der har manglet vigtige funktioner. Der er dog en del ting der er ved at være på plads, så nu prøver vi at få flere til at prøve det (14 dage gratis). Og forhåbentlig få nogle til at købe. Historik so far: + 4.000 BETA brugere (slut midt september 18) + 50 kunder (konv. rate på lidt over 1%) Vores nye ide er at lave en rapport, som også indeholder en auto-genereret 14 dages prøve til værktøjet. Det kører nu via denne landing page: https://morningscore.io/da/reports/ Vi vil sprede kendskabet til den via social outreach, facebook annoncer og ved at aflevere den fysisk i netværksmøder hvor vi er en del af det. Tror I det vil kunne fungere som en god salgstragt? Forslag til forbedringer af? Eller skal vi gøre noget helt andet? :) |
Jeg var en af de 4000 BETA testere, som ikke valgte at blive kunde (selvom i havde et godt tilbud).
I mine overvejelser var helt klart prisen. Jeg har i forvejen ahrefs.com og blev i min prøveperiode ikke overbevist om, at i er bedre end dem og derfor valgte jeg ikke, at blive betalende kunde.
En rapport vil ikke hjælpe på mig. Dem ser jeg dagligt på linkedin og andre steder - så hvordan vil i lave jeres anderledes?
Har i tænkt over, hvem jeres målgruppe er?
Er det nye sites/webshops, som endnu ikke har et SEO tool - vil de så betale så meget for det?
Er det personer, som i dag bruger et SEO tool? - så skal i kunne overbevise dem om, at jeres er bedre. Evt. bedre til danske søgninger, hvis det er jeres markedet.
Er det marketing bureauer - så er det lidt som ovenstående.
Det var lige mine input.