Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansatte/underleverandør?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Min mand og jeg har et lille rengøringsfirma hvor vi gør rent et par timer på skift om aftenen. - og vi har nu fået chancen for at give tilbud på rengøring til en stor virksomhed.
Men vi har begge et fuldtidsjob ved siden af og to små børn. - så vi har slet ikke mulighed for at tage det selv. Så vi er jo ude i noget med nogen ansatte hvis vi får jobbet. Men hvordan kan man forhindre at man står med det hele selv, hvis der kommer en sygemelding? - og kan man overhovedet forhindre det? Jobbet er 45 min kørsel fra vores eget hjem og rengøringen er på ca. 7 timer om dagen. Hvilket ville betyde at jeg skulle gøre rent hele natten, efter jeg havde fået fri fra arbejde. Det holder jeg ikke til ret mange gange ihvertfald. Har I nogen gode råd?

Venlig hilsen
Sønderholm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med underleverandør i den branche er, at denne ofte på et tidspunkt, næsten uanset hvad man aftaler - napper kunden selv eller gennem partner eller andet. Det er  ikke let at lave en aftale der ikke kan brydes.

Hvad kan I tjene på det - ved underleverandør eller ved en ansat? Betaler det sig med arbejdet og risikoen rent faktisk, for du har helt ret, den ansatte kommer jo ikke til at være helt uden sygdom, og der kommer let diskussion om kvaliteten osv. Kan du leve af det ved en underleverandør, er det måske en mulighed, men ellers - overvej om det er det værd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.
Tak fordi du tog dig tid til at svare.
Vi kan ikke leve af det ved en underleverandør, desværre. Ved du om man må/kan lave en “regel” om at de selv skal sørge for en afløser hvis de bliver ramt af sygdom?

Vh Sønderholm

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sønderholm,

Et godt råd herfra: Lad være.

Der er ingen penge i det, når regningerne først er betalt og du kan ikke regne med at underleverandører eller ansatte er loyale nok overfor dig. De lægger sig rask væk syge, da de ikke har hånden på kogepladen. Hvor du selv ville gå syg på job, for at ordne det, så bliver de bare hjemme og tager gerne en ekstra sygedag.

Du går til i stress og dårlig økonomi, fordi du ikke kan leve op til det aftalte.

Sagen ville være helt anderledes, hvis du var i færd med at bygge firmaet op og allerede arbejdede fuld tid i firmaet, sammen med din mand. Men når den nye aktivitet er mere end dobbelt så stor som jeres nuværende aktivitet, så vil det med garanti vælte jer omkuld inden ret længe.

Til info findes der i Københavns kommune over 2000 rengøringsfirmaer - de fleste af dem består af en enkelt person. I kan ikke konkurrere mod dette på sigt, når I skal indleje personale og ikke selv lægger ekstra timer i det.

Det lyder besnærende med en stor ordre - men det vil ødelægge jeres ægteskab, hvis I ikke tænker jer om her.

For at svare på dit spørgsmål ovenfor, så må du gerne lave en kontrakt med din underleverandør om, at de skal sørge for at pladsen rengøres hver dag. I kan jo være ligeglade med om det er Peter eller Bente, der kommer den pågældende dag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Sønderholm:

Hej John.
Tak fordi du tog dig tid til at svare.
Vi kan ikke leve af det ved en underleverandør, desværre. Ved du om man må/kan lave en “regel” om at de selv skal sørge for en afløser hvis de bliver ramt af sygdom?

Vh Sønderholm

B2B kan man lave alle de regler/aftaler man vil, men det er nu ikke sandsynligt de vil lave en sådan aftale. Jeg ville droppe den

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming.

Tak for rådet. Jeg er også noget betænkelig ved det. -og jeg frygter at jeg selv skal møde op de fleste gange, fordi det andet er for ustabilt.
Vi må lige overveje det igen.

Vh Sønderholm

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hørte lige om en der tilbød at løse de opstarts vanskeligheder ved at finde en ansat og få det til at fungere, lidt ala en underleverandør. Kan lige prøve at stikke til hende for at høre mere, kan være det er mulighed for dig hvis betingelserne også dækker det du efterspørger.

Dog vil jeg dog stille det lavpraktiske spørgsmål... Hvis arbejdet er 7 timer om dagen, og du har mere end det ud over... Hvorfor kan det så ikke bedre betale sig at en af jer begynder at gøre det fuldtid?
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du gerne prøve at undersøge hvis du gider.
Vi har begge to et arbejde vi er meget glade for, og ingen af os ønsker at gøre rent på fuld tid.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)