Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analyseværktøjer/modeller som beskriver hvordan man overbeviser kunder til køb på internettet?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Jeg er på udkig efter nogle modeller/værktøjer jeg kan bruge til at beskrive hvordan man kan overbevise kunder til at gøre køb på nettet. Her tænker jeg på kriterier eller parameter, som en person typisk vil overveje før at man vil gøre et eventuelt køb. Blot til info – så omhandler det om en virksomhed, der sælger fødevare og hovedsageligt kød på nettet.

Er der nogle som har nogle gode ideer til at løse dette? 

MVH.
Martin

Tilmeldt 5. Oct 18
Indlæg ialt: 11
Fra  J.Antony Copenhagen Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Kære Martin,
Et spændende spørgsmål, som du virkelig kan gå i dybden med hvis du vil. Jeg tænker at du skal kigge indenfor området Consumer Behaviour. Den umiddelbare fremgangsmetode ville være at opstille relevante teorier/frameworks, som netop beskriver købsårsager og dertil kan du koble det på din situation. Men hvis du skal forstå købsårsagerne bedre i din kontekst, ville du skulle lave interviews eller spørgeskema med f.eks. potentielle forbrugere af produktet. 
Teoretiske emner kunne være:
  • Consumer Involvement and Motivation
  • Consumer Decision Making
  • Consumer Attitudes
  • Persuasion as a Marketing Strategy
  • Symbolic Consumption
Søg på Google Scholar og find relevante journals.
Håber dette kan hjælpe dig lidt igang.  
Mvh
Alexander
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)