Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejekontrakt på prøvetid

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminos

Jeg sidder pt. i en lejlighed hvor der i lejekontrakten under §11 (særlige vilkår) er anført: Lejer står for 3 mdr. prøvetid.

Hvordan skal jeg forholde mig til dette? 

Mvh

Jesper Buch Lauritsen 

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra, at det betyder, at du har prøvetid, og at du nemmere kan smides ud inden for denne periode. I givet fald kan du tage det roligt, for det vil være i strid med lejeloven og vil ikke kunne håndhæves.

Noget andet er, at du jo sagtens kan ende med at blive uvenner med udlejer, hvis du ikke overholder jeres aftale (der strider mod lejeloven).

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jesper Rye Jensen siger, så tvivler jeg på at det vilkår overhovedet gyldigt kan indgås da der er grænser for hvad man kan aftale , særligt til skade for lejer.

Man kan på sin vis aftale et tidsbegrænset lejemål, også på 3 måneder, men det lyder ikke til at det er det der står. Ligesom jeg også tvivler på at man ikke kan anvende dette som metode til at omgå lejelovens regler ved at lave "tidsbegrænset" i 3 mdr. som en prøvetid, for at overgå til normalt lejemål hvis ikke lejer tvinges ud.

Men så længe du ikke bliver bedt om at flytte inden de 3 mdr. er gået, så der næppe noget at bekymre dig om. Hvis du gør, så meld dig ind i LLO eller tag kontakt til en jurist eller advokat til at hjælpe dig. :-)

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan selvfølgelig godt være, at udlejer tænker vilkåret som en tidsbegræsning, men det vil højest sandsynligt heller ikke holde. En tidsubegrænsning skal være “tilstrækkeligt begrundet i udlejers forhold” og det vil vidst kun meget sjældent, at det vil være tilfældet.

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
juristen:

Det kan selvfølgelig godt være, at udlejer tænker vilkåret som en tidsbegræsning, men det vil højest sandsynligt heller ikke holde. En tidsubegrænsning skal være “tilstrækkeligt begrundet i udlejers forhold” og det vil vidst kun meget sjældent, at det vil være tilfældet.


Helt enig... Her er det nok kun en teoretisk diskussion. Og må formode at trådstarter har skrevet vilkåret her som det står under § 11, så det bliver svært at argumentere for udlejers side at det var det man mente.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)