Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af fodboldspilleres navne i online managerspil?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Unlimited World Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg er i gang med at udvikle et online fodboldmanagerspil. Vi er dog nogle som er i tvivl, mht brug af spillerens navne i vores spil.

Spillet er for en fanklub, hvor det koster X kr at være medlem om året, hvor man så får en masse fordele - én af dem bliver det her managerspil - altså gratis for medlemmer og utilgængeligt for IKKE-medlemmer. Top 3 vinder nogle præmier, når sæsonen er slut.

Hvis vi tager en spiller som feks Nicklas Bendtner - i spillet ville han hedde N Bendtner. Er det lovligt?

Bonus spørgsmål: Ville spillet skulle have en licens af spillemyndigheden? Jeg har kontaktet dem, dog uden svar indtil videre.

På forhånd tak for hjælpen!

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Er temmelig sikker på at du ikke må bruge fodboldspilleres navne, da de har rettigheder til kommercielt brug af deres navn og dette er endvidere reguleret af DBU mener jeg det er.

Du må heller ikke lave noget der kan forveksles med deres navne eller lignende. Så ville nok tage fat i spillerorganisationen og/eller organisationen der har dem ansat for at afklare om de kan acceptere brugen af spillernes navne med det formål og i givet fald under hvilke betingelser.

Kan godt tjekke op på om du skal registreres ved spillemyndigheden, det er måske et grænseområde... Alternativt synes jeg dog du skal kontakte dem først og høre deres udlægning. Hvis du ikke er tilfreds med deres svar eller de ikke kan komme med et konkret svar, så hiv fat i mig så skal jeg nok undersøge det nærmere og udarbejde noget der måske kan bruges til myndighedernes accept.
Tilmeldt 4. Dec 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Unlimited World Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne sende din mail til mig :)

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sende mig en besked :-) kan ikke sende dig en, da du har slået det fra. Men måske jeg kan svare dig hvis du skriver :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne bruge mig i dit fodboldspil

Det skal ikke koste dig en krone

Men jeg skal godt nok have nogle vilde stats :-) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

EA Sports har alle rettighederne til prof spillernes navne og brugen af disse i spil, f.eks i Fifa osv.

Så du må ikke bruge navnene eller navne, som ligger alt for tæt op af desværre. Dvs N. Bendtner ikke går, da det jo er tydeligt, hvilket brand du lukrerer på...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)