Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må privat tjene?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej men dit svar  er jo rigtigt. Hvis Jakob ikke er momsregistreret har udbetaleren faktisk pligt til at oplyse og indberette honoraret over for Skat. Om de gør det skal jeg ikke kunne sige.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

okay mange tak..

 
Er utrolig så meget i ved herinde ;)
 
Men det kommer til at koste det samme om jeg indberetter det nu eller selv lader dem finde ud af det ? Eller hvad?
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil til enhver tid anbefale dig at du selv indberetter det tjente beløb på din selvangivelse.. Sort arbejde er ikke just sundt for samfundet, samt det vel er rimeligt man skal betale noget skat når man tjener penge?

Jeg kan godt se at det lyder fristende, men SKAT kunne velsagtens give dig nogle bøder oveni, så er det knap så sjovt :P
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men hvor store kan de bøder blive? har i noget info omkring dette..

 
Hmm grunden til jeg egentlig ik mener det sku være skattepligtigt er at det er et webite jeg har solgt som jeg selv har brugt meget tid på, bare som hobby.. og så har jeg arbejdet lidt sammen med nogle om den, som tilbød at købe den helt da jeg ikke havde så meget tid.
 
så det er faktisk mere.. "vi får siden og du får penge for at være ude af projektet.."
 
såå :) 
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er der regler for:

En bøde på 2 x skatten (+ skatten naturligvis) hvis SKAT kan godtgøre at du forsætligt har undladt at medregne beløbet, og det er umiddelbart ikke svært at godtgøre. Uanset om du ha fået pengene som vederlag/løn eller som afståelsesvederlag vil man anlægge den betragtning at det er velkendt at der skal betales skat af indtægten.
 
Afhængig af din skatteprocent ligner det en bøde + skat på 120 - 150% af indtægten.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
SKAT er ligeglad med hvordan du har fået pengene mere eller mindre (der er nogle få undtagelser hist og her).

Hvis det var en del af noget velgørenhedsarbejde, så tror jeg nok skattereglerne så noget anderledes ud, men du skulle stadig indberette det.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)