Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning og fragt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
Jeg har fået en fragpris af fragtfirma på levering af mine produkter. Prisen er vægtbaseret og er for 0-30kg 73,5kr.

Mine produkter, har forskellig vægt.
Nogle vejer 25kg, nogle vejer 500g, 1, 4,5, og 7,5 kg.

Min webshop kan ikke udregne fragten ud fra varens vægt, og det lader ikke til, at der kommer en opdatering, så shoppen vil kunne gøre det. Og fragtfirma kan/vil ikke give en fast pris på f.eks pr kg.
Jeg har desværre ikke mulighed for at skifte fragtfirma da nogle produkter bliver sendt direkte fra producenten til kunden. Og producent bruger kun dette firma.

Mine kunder køber oftest også relaterede produkter. Dvs at min kunde køber et produkt på 7,5 kg, to produkter på 500g.

Hvad er mest hensigtsmæssigt at gøre? Eller har i måske et andet ''bud'' på det?


kan Jeg inkludere fragten i prisen, ved at addere f.eks 40 kr til hver produkts pris. Og på shoppen evt gøre kunden opmærksom på, at der i prisen er levering lige til døren?
- men hvad kan være fordele og ulemper ved dette, også i forhold til bogføring mv. ?

Jeg er ret glad for min kommende webshop-løsning, og synes det ville være ærgerligt at skifte denne, for at få muligheden for vægtbaseret fragt.



Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting vil være at inkludere fragten på priser og derefter tilbyde fri fragt, det er noget som kunder godt kan lide.

En anden mulighed vil være at kigge på pakkelabels.dk og se om deres løsning ikke kan tilpasses til din webshopløsning.

 

Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis jeg inkluderer fragtprisen i produktets salgspris, er der noget jeg skal være opmærksom på i forhold til bogføring , moms?
Synes jeg har læst/hørt, at man ikke må tjene på fragt, og hvis jeg så sælger to produkter, hvor der i prisen er inkl 40 kr til fragt, som giver 80 kr i alt, men hvor jeg så af fragtfirma måske kun bliver opkrævet 50kr for denne forsendelse.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må jo gerne selv bestemme hvad din fragtpris på varerne er, det er der mange andre webshop som gør

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

En mulig løsning er at lægge fragtprisen på varen og køre med fri fragt.

Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Smartsend.dk Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Therese

Du kan bruges vores Smart Send fragt plugin til WooCommerce. Her er det muligt at opsætte små vægt intervaller med hver deres prisklasse. 
Det er ikke som standard muligt i WooCommerce at lave beregninger baseret på ordrevægt, så dette kunne være en work around :)

Eksempel:
0,0-0,5kg - 10kr
0,5-1,0kg - 15kr
1,0-1,5kg - 20kr

I forhold til dit eksempel lader Smart Send dig enten sende det hele samlet eller splitte de 3 produkter op i forskellige kolli. Det kunne fx være en kolli med varen på 7,5kg og en kolli med de to varer på 500g. 

Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger weebio som webshop løsning.
Den er let, overskuelig, og der er de ting, pånær fragt/vægt beregningen, som jeg har brug for. Jeg ønsker derfor ikke at ændre løsning :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)