Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billy kan ikke hjælpe

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er.

Mit regnskabsprogram kan ike hjælpe her. Måske I har et godt svar.

Jeg har en butik med webshop og tilhørende instagram (@ameli.dk)

Jeg har givet nogle bloggere et par produkter og også givet et kontant beløb for at sætte en konkurrence igang.

Hvordan kan jeg kontere/bogføre dette (Produkterne er vel en slags gave/sponsorat og det kontante beløb har jeg ikke modtaget en faktura for.)

Tak for jeres input

MVH/Malene

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  KD Regnskabs Service Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at udbetale det via kontooverførsel og jeg vil bogføre det som B indkomst løn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

firefly:

Hej Amino´er.

Mit regnskabsprogram kan ike hjælpe her. Måske I har et godt svar.

Jeg har en butik med webshop og tilhørende instagram (@ameli.dk)

Jeg har givet nogle bloggere et par produkter og også givet et kontant beløb for at sætte en konkurrence igang.

Hvordan kan jeg kontere/bogføre dette (Produkterne er vel en slags gave/sponsorat og det kontante beløb har jeg ikke modtaget en faktura for.)

Tak for jeres input

MVH/Malene

Det kontante uden faktura duer ikke uden du SKAL indberette det på bloggerens CPR nr som honorar - alt andet er sort - og jo ikke noget du bare kan bogføre 

Afhængig af aftalen med bloggeren kan varen være et vareforbrug til reklame  teoretisk set kan den også være skattepligtig for bloggeren hvis det er noget bloggeren har glæde af privat. Bruges varen op ved det at skive bloggen, er der ikke et problem men har den en større værdi og kan den siden indgå i privaten, så kan det godt være problem, Her mener jeg dog det er bloggeren der selv skal angive til skat  modsat kontanterne som DU aldrig må betale en CPR uden DU angiver til skat

vent på andre, men det ville være surt at få forkastet fradrag for varen og endnu mere at blive taget i at betale sorte kontanter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john :-)

Det gør jeg. Indberetter på bloggeren. God idé. Kan jeg så trække det fra?

Men kan jeg trække produkter fra jeg giver væk til reklame? (ex en creme)

Kan man trække svind/tyveri/kunder der ødelægger fra fra?

Tak for svar..

MVH/Malene

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

firefly:

Hej john :-)

Det gør jeg. Indberetter på bloggeren. God idé. Kan jeg så trække det fra?

Men kan jeg trække produkter fra jeg giver væk til reklame? (ex en creme)

Kan man trække svind/tyveri/kunder der ødelægger fra fra?

Tak for svar..

MVH/Malene

ja du indberetter det som vist her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html og ja der er fradrag for honorar som det er - det er en honorar udgift
Ja - i det omfang du kan dokumentere, at du giver det til reklame (så skat ikke tror du sidder og smører dig selv ind - eller bruger til familie og julegaver :) - dokumenter ex til hvilken blogger osv - og svind/tyveri også fradrag da det jo nedbringer lageret som du jo ellers ikke har som udgift - før varen er solgt (eller stjålet) Igen skal det helst være inden for rimelighed så skat ikke får den der gave tanke - de har et vist overblik over den slags fra andre tilsvarende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du får indberettet kontantbeløbet som honorar/løn på bloggeren, så kan du også trække det fra i dit regnskab. Som andre også har nævnt, så har du en indberetningspligt, når du betaler uden at have modtaget en faktura.

Fradrag for produkter til reklame afhænger af, hvad der konkret gives. Hvis det har dit firmanavn/logo og koster under 100 kr. pr. stk., så kan det trækkes fra.

Hvis et produkt gives til en blogger, som så omtaler det og din butik på bloggen, så du får en reklameværdi, så har du også fradrag. Men det er her helt afgørende, at der er en aftale om, at bloggeren skal omtale produktet.

Hvis svind/tyveri/ødelagte varer er af begrænset størrelse og er udslag af almindelig driftsrisiko ved virksomheden, så har du normalt fradrag for tabene. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:
Når du får indberettet kontantbeløbet som honorar/løn på bloggeren, så kan du også trække det fra i dit regnskab. Som andre også har nævnt, så har du en indberetningspligt, når du betaler uden at have modtaget en faktura.

er det ikke mere korrekt at sige, at du har indberetningsplig hvis du betaler en CPR person, uanset denne har udstedt faktura, for det kan en CPR jo sagtens gøre, men det ændrer vel ikke på indberetningspligt
Det gælder sågar hvis man har faktura fra et PMV som jo er uden moms - det skal indberettes 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er vi kommet lidt ud på et sidespor, men du har ret. Jeg tænkte på en faktura med moms, men fik ikke skrevet det.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare bede om at få en faktura på det kontante beløb?

Vareprøver er vareprøver, de skal bogføres som vareprøver, salgsomkostninger.

Alle de spekulationer om vareprøver der bruges privat.. hvad er da det for nogle skrækhistorier.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

SolidH2O:
Hvorfor ikke bare bede om at få en faktura på det kontante beløb?
hvad gør det for forskel du? Hvis den er fra en CPR skal det da stadigt indberettes som honorar til skat hvis du er CVR der betaler? http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html  
Det ændrer en faktura da ikke det mindste på med mindre bloggeren er momsregistret som firma - og det er vel ikke tilfældet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)