Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække min uddannelse fra i skat?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er ved at uddanne mig til kranio sakral terapeut og yogainstruktør. Det falder dermed under kategorien alternativ behandler og det kræver en selvstændig virksomhed. Oprindeligt havde jeg forestillet mig at jeg ville starte firmaet, når alt var på plads og det sidste eksamensbevis i hus, men jeg kan tjene penge (dog kun få) undervejs. Derudover fortæller mine medstuderende, at det er helt almindelig praksis, at starte en virksomhed og fratrække uddannelse på lige fod med andre udgifter såsom behandlerbriks mv.

Det kan koges ned til følgende spørgsmål:

1. Vil en enkeltmandsvirksomhed uden momsregistrering være en god idé indtil virksomheden kan tjene penge?

2. Kan der være fordele ved at starte med en PMV?

3. Er det sandt uddannelsen kan fratrækkes, idet den er hele grundlaget for firmaets eksistens?

4. Hvor længe kan man fratrække private udlæg i sit firma?


Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej med alle mine spørgsmål :)


Sarah

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Sarah C.:

1. Vil en enkeltmandsvirksomhed uden momsregistrering være en god idé indtil virksomheden kan tjene penge?

2. Kan der være fordele ved at starte med en PMV?

3. Er det sandt uddannelsen kan fratrækkes, idet den er hele grundlaget for firmaets eksistens?

4. Hvor længe kan man fratrække private udlæg i sit firma?

først nej - du kan ikke trække din uddannelse fra. Det kan du hvis du HAR en uddannelse og der er et kursus som skal sikre ny viden inden for den uddannelse, men ikke for ny uddannelse så den går slet ikke her

1 Enten det eller et ApS eller IVS (vær opmærksom på ny lov på vej og IVS har ikke fået bedre ry af det LINK) Det afhænger lidt af om du har en risiko som jeg måske ikke tror du har i det du vil igang med, i alle fald bør det forsikres givet vis. Så ja - enkeltmands er sikkert fint - Du kunne lyde som om det er momsfri ydelse, uden jeg er sikker ud fra det du skriver men det må være sandsynligt og så er du i stedet lønsumspligtig . men først ved, som jeg husker i hovedet, 80.000 kr omsætning

2 PMV er bare enkeltmands light og jo uden moms, så det kan som godt gi fornuft til en start Overvej min bog om personlig virksomhed, enkeltmands og PMV Som e-bog eller paperback SOM LINK HER  

3

Nej som nævnt kan man ikke trække uddannelse fra - Ellers ville læger - elektrikere, frisører og og og - stifte firma for at få uddannelse med fradrag - KUN kurser og opfølgning til eksisterende uddannelse - kan evt trækkes fra. Ex kan frisør trække opfølgningskursus i permanent af hår fra, men ikke kursus i neglemanicure som ikke hører under frisør uddannelsen.

4

ikke forstået men i personlig virksomhed er der ikke som sådan private udlæg. Du må hæve og indsætte alt det du vil uden skat ændres spor. Det sker i status og slet ikke i drift men det er også meget letforståeligt forklaret i bogen

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)