Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan komprimerer jeg webshop-fotos optimalt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave en hjemmeside til smykker.

Billederne er alle 1280 x 1588 px, netop den maksimale størrelse som brugerne skal kunne zoome det enkelte fotos op til. Der er ca. 800 jpg-billeder på samlet i alt ca. 200 mb (fordelt i 4 grupper).

Min plan er:
A. Jeg kører alle images igennem "Save for Web" samt "batch-komprimering" i fx PS - lige til hvad jeg vurderer er den visuelle tolerance-grænse.

B. Jeg loader derefter alle billeder op på webshoppen.

C. Derefter tester jeg fx "Imagify". Om dette giver en hastigheds-forøgelse som står i rimeligt mål med den månedlige udgift her. 

Fornuftigt?


NB
Det forlyder, at det er en desideret dårlig idé at fortage alle tre billedbehandlinger på samme fotos: 
(1. "Save for Web" - 2. "batch-reducere" til fx 70-95 % - og 3. "Komprimere via fx Imagify") 
Det skulle være enten eller. 
Er det korrekt?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Baseret på hvad din side er bygget op i - f.eks, hvis det er WordPress vil du f.eks kunne bruge "LiteSpeed Cache" pluginnet, hvilket godt nok kræver LiteSpeed webserver for caching, men deres billedoptimering kan lave både lossy og lossless optimeringer, men endnu vigtigere, de kan lave webp billeder - som kan fylde op til 90% mindre end jpg og png versionerne af billedet.

https://snaps.trollcdn.com/UAr4QsNKduOEhPjy0f75JmeHgoEJ3BAVlv3lMPVnUI.webp f.eks fylder 258KB, hvor original billedet ( https://snaps.trollcdn.com/nzFaVgccD4hlfrfsuYxn65zXBGBl9lHXXnXmdJMt45.png ) fylder 1.9 megabyte - kvaliteten værende den samme.

webp kræver browseren understøtter det, men det tager pluginnet sig også automatisk af :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)