Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apportindskud ved overførsel af kontrakt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
En potentiel kapitalejer vil gerne købe sig ind min virksomhed ved at overføre en eksisterende kontrakt til min virksomhed. Vi er blevet enige om en fast værdi på denne kontrakt. Ved I om dette er muligt, hvordan registreres det på VIRK og hvordan skal det bogføres?
Mvh
Emil
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

EmilA:
Hej,
En potentiel kapitalejer vil gerne købe sig ind min virksomhed ved at overføre en eksisterende kontrakt til min virksomhed. Vi er blevet enige om en fast værdi på denne kontrakt. Ved I om dette er muligt, hvordan registreres det på VIRK og hvordan skal det bogføres?
Mvh
Emil

Selskabsloven §§ 35-38.

Du skal have en vurderingsberetning fra en revisor, som bekræfter værdien af kontrakten. Det er ikke nok I selv er blevet enige om en værdi.

 

Der er også alternativet, at selskabet køber kontrakten mod udstedelse af et gældsbrev. Gældsbrevet bliver indfriet til kapitalandele ved en gældskonvertering.

 

Uanset hvad I beslutter, så må det anbefales at I har en revisor med på råd.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Den tredie mulighed er vel, at kontrakten overføres til virksomheden og anpartshaver Emil overfører egne anparter til kontrakthaver som betaling? Kan man ikke det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:

Den tredie mulighed er vel, at kontrakten overføres til virksomheden og anpartshaver Emil overfører egne anparter til kontrakthaver som betaling? Kan man ikke det?

nej kontraktens faktiske værdi skal være kendt for at det ikke er del af skatte cirkus - hvor både A og B før fordele. Emil kan ikke betale en helt fiktiv ansat værdi med andele, helt som han ikke kan lønne med det-  det vil så også udløse skat for kontrakt indehaveren

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)