Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 17
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 02:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino medlemmer

Min kollega og jeg står og vil åbne en virksomhed der handler med reservedele til biler fra Polen.

Vi er lidt forvirret omkring hvor vi skal oprette virksomheden. I Danmark eller i Polen. Jeg er dansk og han er fra Polen.

Vi vil sælge vores produkter i Danmark men henter dem i Polen.

Jeg håber at nogen herinde kan give os nogle gode råd.

Med venlig hilsen 

Dennis Bruun 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 90
Fra  Mine Favorit Opskrifter Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I vil sælge i Danmark og er bosiddende her i landet m, tænker jeg at det giver bedst mening at oprette firmaet i Danmark.

Tilmeldt 12. Nov 18
Indlæg ialt: 38
Fra  www.hurtigudbetaling.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan man godt bare importere dele til biler uden at skulle betale dansk afgift på det?

Træt af minus på kontoen?! få pengene hurtigt og uden alt for meget bøvl! 

www.hurtigudbetaling.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

janpedersen2707:
uden at skulle betale dansk afgift på det?

Naturligvis kan man ikke det hvis det er et dansk firma der er sælger af delene.

Tilmeldt 12. Nov 18
Indlæg ialt: 38
Fra  www.hurtigudbetaling.dk Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tænkte jeg nok var svaret :D

Træt af minus på kontoen?! få pengene hurtigt og uden alt for meget bøvl! 

www.hurtigudbetaling.dk

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ja, men hvad mener du helt præcist med dansk afgift? moms?, skat? told?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke afgift på køb fra Polen som sådan - det er jo EU. Jeg forestiller mig ikke det er ting som der siden er afgift på at sælge i DK eller punktafgift ved importen på, når du siger auto-dele.

Ved købet betaler du enten polsk moms (hvis du er IKKE momsregistreret og sælger er momsregistreret polsk virksomhed) eller slipper for at betale polsk moms men bogføre "reversecharge moms" som du indberetter men som ikke koster - hvis du ER momsregistreret og giver sælger din momsnummer.

Køber du fra ikke momsregistrerede private i Polen - så er der ikke polsk moms på - og du har så heller ikke en købsmoms at trække fra, men skal stadigt lægge moms på dit salg

Ved salget lægger du dansk moms på, hvis du er dansk momsregistreret - hvilket du skal være hvis det er åbenlyst du vil sælge for over 50.000 kr på 12 mdr periode - normalt senest når du rammer 4.000 kr per måned i omsætning

Autodele-  pas på ansvar. Jeg ville nok foretrække et ApS med momsregistrering til det, for ikke at stå med erstatningskrav for et eller andet er ødelægger noget andet i bilen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Oct 17
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for nogle rigtig gode svar. John Hannover dine indlæg er specielt virkelig gode og brugbare. Fantastisk at du giver alle dine gode råd videre.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)