Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ivs uden erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg og min kone står i den uheldige situation at det er meget vanskeligt for os at få en erhvervskonto. Vi har fået afslag af Danske Bank, Jyske bank, Sparekassen Kronjylland, Arbejdernes Landsbank og 3 andre banker. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi vidst at det var så svært at få en erhvervskonto nu til dags. Vi har købt en slikbutik med inventar og underskrevet en købsaftale og lejekontrakt. Det eneste vi ikke har er en erhvervskonto. Jeg ved godt at det var meget dumt og gennemføre et køb af en butik uden at have alt på plads i banken, som sagt vidste jeg ikke at det var så svært og sket er sket. Et alternativ jeg har tænkt på er en dankort terminal der ikke kræver en erhvervskonto, den hedder Izettle og virker hel fint. Har oprettet en ekstra privat konto som betalingerne går ind på. Men kan forstå at det er et problem når det er et ivs firma vi har oprettet, men hvad fanden gør man så når man bliver nægtet en erhvervskonto? Er der nogle råd i kan give mig ?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Bloch:
men hvad fanden gør man så når man bliver nægtet en erhvervskonto?

Hvis du havde fulgt med på Amino ville du også vide at det er et stort problem med at banker og leverandører som betragter IVS'er som useriøse.  Glemt alt om IVS,  omdan dit IVS til et ApS eller en enkeltmandsvirksomhed.   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke lovligt drive IVS uden en erhvervskonto. Hæver du noget som helst på en privatkonto vil du blive beskatte af ulovligt aktionærlån - få skat af hele beløbet og så skulle betale det hele ind igen.

Hvorfor kan I ikke få en erhvervskonto? det kan man da normalt hvis man ikke er i RKI?

Den kan koste, men generelt kan alle få erhvervskonto hvis de vil betale,
Er i flere ejere - ellers er Lunarway ligeglad med tidl gæld og kan bruges

Opdager skat at du lader penge gå ind på privatkonto i et IVS- så er fanden løs i laksegade. Det kunne gå i personlig virksomhed - ganske lovligt men aldrig i IVS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John. Vi er selvfølgelig ikke interesserede i at bryde loven eller snyde med skat så det er godt at vide. Jeg ved ikke hvorfor vi ikke kan få en erhvervskonto, det er min kone der ejer selskabet da jeg står i RKI. Hun har privatkonto hos danske bank og de svarede efter en måned at de ikke samarbejder med døgnkiosker eller slikbutikker mere.

Jyske bank sagde ligeud at vores virksomhed var for lille til deres mægtige bank.
Og andre har telefonisk takket pænt nej. Vi har kigget på lunarway og det virkede som et godt alternativ. Vi bliver nød til at skifte mig som både reel og legal ejer da min kone ikke har dansk statsborgerskab desværre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Se til ikke at hæve EN krone ind på en privat konto - og ja se på Lunarway - og går det slet ikke og det kan være svært med hustru i RKI og døgnkiosk/slikbutik - så må I få hjælp til at få det afviklet. Lunar alle i proincip - bare der kun er EN ejer - og du vil betale hvad det nu engang koster

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John
Jeg tror lunarway er den hurtigste og eneste løsning lige nu, mange tak for de gode råd :)
En sidste ting, hvis vi køre dankort til vores ekstra private konto uden at hæve eller bruge pengene indtil vi har erhvervskonto. Ville det også være et problem?

Mvh Daniel Bloch

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Bloch:

Tak John
Jeg tror lunarway er den hurtigste og eneste løsning lige nu, mange tak for de gode råd :)
En sidste ting, hvis vi køre dankort til vores ekstra private konto uden at hæve eller bruge pengene indtil vi har erhvervskonto. Ville det også være et problem?

Mvh Daniel Bloch

det vil i princip altid kunne være et problem hvis selskabets penge overhovedet går ind på en privatkonto - det er ulovligt aktionærlån. I må i alle fald helt sikre, at de penge ikke på nogen måde bruges privat - for det er rigtigt skidt at have privat konto til penge ind i et selskab som IVS. jeg vil jo nødigt forhindre jeg i at kunne drive forretningen og en kontant kasse er jo feks ikke ulovligt så være super omhyggelig med, at der INTET privat hæves eller betales fra den konto indtil i har en erhvervskonto - så tror som nok det skal gå. 

Fuld fart på med lunarway ansøgning NU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tusind tak John for alle dine gode råd. Det har virkelig hjulpet

mvh Daniel Bloch
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)