Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg udenfor EU, fortrydelsesret, returvarer, fortoldning mm.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg skal til at åbne en webshop og sidder lige nu og skriver på betingelser. Jeg er desværre kørt helt fast.

Sagen er den jeg gerne vil sælge fysiske produkter til kunder udenfor EU og nu er det så at mange spørgsmål melder sig. Jeg har ikke kunne finde noget som helst hverken på Google eller her inde på Amino.dk (Jeg kan meget vel have overset noget)

1. Hvilke forbrugerbeskyttelses regler gælder hvis jeg sælger til en kunde i feks. USA?

2. Har kunden samme fortrydelsesret og skal jeg returnere fragt omkosningere i forbindelse med købet, hvis kunden vælger at gøre brug af fortrydelsesretten.

3. Hvis en vare kommer retur til mig som en del af fortrydelsesretten eller til reparation. Hvordan håndterer jeg told og er det nødvendigvis mig der hænger på udgiften?

4. Når jeg sælger til en kunde udenfor EU uden moms, så har jeg hans adresse både på fragtlabel og på faktura. Er det nok til at tilfredsstille skat?

Jeg håber på hjælp fra nogen der har erfaring og/eller viden på området. Links til læsestof som specifikt omhandler mine spørgsmål modtage også med kyshånd.

Mvh. Poul
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du er så grøn som du er, bør du overveje om ikke det vil være bedre at starte med salg indenfor EU, hvilket jo unægtelig gør tingene noget lettere for dig.   Hvordan forventer du i øvrigt at kunne være konkurrencedygtigt i lande udenfor EU som typisk har levere prisen / omkostninger?  

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)