Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af dropshipping webshop.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino!

Jeg har det seneste halve år opbygget en instagram med rejseintersserede følgere fra det meste af verdenen, dog primært fra USA. Derfor vil jeg nu tage det næste skridt og prøve at lave noget forretning på disse potentielle kunder. 

Jeg havde forestillet mig at drive en dropshipping webshop, som skal markedføres både gennem min instagram, men også ved hjælp af facebook annonceringer. På webshoppen vil der primært blive solgt produkter som naturligvis indgår i rejse nichen. Det vil være produkter som kunderne kan tage med sig på deres næste rejse, og som ikke vil være super dyre. 

Har nogle af jer erfaringer med dropshipping? For umiddelbart lyder det jo super nemt, at opsætte en hjemmeside hvor folk kan bestille og så sende ordren videre til en leverandør i Kina for eksempel. Men det er også her jeg primært har mine bekymringer og dertilhørende spørgsmål:

Hvis produktet skal leveres fra Kina og skal sendes til USA, hvad er der så af omkostninger udover dem jeg ligger hos leverandøren? Så vidt jeg kan forstå er der naturligvis importmoms. Så har jeg forstået det ret, hvis et eksempel kunne være, at jeg lægger en ordre hos en leverandør hvor alle omkostninger (pris for produkt og fragt) løber op i 100kr, at jeg så skal indberette 25% af de 100kr til skat

Er der andre ting udover importmoms man skal være opmærksom på? De primære ordre vil nok være fra et land uden for EU som skal sendes til et land som også er uden for EU. Kom meget gerne med jeres erfaringer med dropshipping.

På forhånd tak!

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Interessant idé du har dig der. Jeg har ikke selv beskæftiget mig med dropshipping, men kender folk der har prøvet det af. De forklarer, logisk nok, at de som dropshippere havde en meget lavere profitmargin på deres salg, end deres konkurrenter der ikke brugte dropshipping.

De personer der gør tingene "lette" for dig ved at tilbyde dropshipping skal jo betales for det. Desuden er kvaliteten af det du som dropshipper kan udbyde ofte meget lavere end hos almindelig webshops. Derfor endte mine bekendte også selv ud med at droppe dropshippingen, for i stedet at drive en almindelig webshop.

Dermed ikke sagt at du ikke kan få success som dropshipper. Fordi det kan du. Du skal bare være opmærksom på at folk der ikke dropshipper typisk har en fordel over dig.

Seneste projekt: KviklånOversigt.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

kunden i modtagerlandet vil jo skulle klare told og evt gebyr og- landeafhængig lokal moms, ved modtagelsen - det er kunder sjældent glade for, hvis de kan købe samme ting lokalt uden at skulle rode med told - der kan jo også være problemer med returregler - ligesom salg i en del lande skal du registrere firma ved div. omsætningsgrænser
læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Sep 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv prøvet på dropshipping et par gange, og det er super kringlet at starte i Danmark, da ikke engang SKAT ved deres egne regler for det!

Nu kender jeg ikke lige din alder og situtation i livet, men dette havde jeg gjort med en rejse Instagram: &t=">

&t= og 
 

Tjek resten af deres videoer ud, da de har mange omkring emnet!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattereglerne er efter min overbevisning da ikke spor kringlede. Hvor skulle det komme fra. De er jo 100% samme for dropshipping som for at have lager eller al anden virksomhed? Der er skat af ens overskud  

regnskab føres helt som for en fysisk butik eller onlineshop med lager - indtægter minus udgifter

Det som kan være kompliceret er dropshipping fra uden for EU - men det er ikke SKAT men det forhold, at kunden jo så står med indfortoldningen

http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)