Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesret og forsendelses udgifter.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fuldt ud forståelse for eks. tøjfirmaer der benytter at sende flere størrelser, farver, modeller af tøj og tilbyder dette på fuld returret, men igen.  Refunderer de fragt beløbet hvis du slet ikke vil have noget af det fremsendte ?

Spørgsmålet var etikken i at kunder der fortryder deres køb også skulle have refunderet den udgift der har været i at fremsende varen til kunden. 

Naturligvis er software med cd-key, installations nøgler ikke returberettiget såfremt en plombering / folie er aftaget, da produktet således ikke er i samme eller væsentlige samme stand, eks. kan en (normal) Windows XP licens kun installeres (lovligt) een gang. Så dette er ikke problemet, kunder skal have al den returret de har lov til.

men hvem, butik eller kunde, skal betale for forsendelsen frem til kunden af varen ?

Der er lidt "tåget" omkring dette spørgsmpl, da jeg i mellemtiden har talt med jurister hos både Emærket  og forbrugerrådet.  At såfremt kunden selv har valgt en anden forsendelse end "standard" eks. post opkrævning, Lørdagsekspress, ect. Så vil der kunne rejses spørgsmåls tegn ved om det er kunde eller butik der skal "hæfter" for fragt/forsendelse ved evt. returnering.  --- Meget tåget,  da det jo må være rejse en anden problematik havd er standard forsendelse ?

Det jeg desværre, om mulig kan forud se er en masse "anders and" bestillinger pr. Post opkrævning fra konkurrenter eller andre ondsindet der bestiller vare og bare lader dem ligge på posthuset. Og efterfølgende kan vi som forretning ikke få dækket det tab, som er forholdmæssigt meget stort iforhold til den avance der er.

Kan det være rigtigt at andre kunder der ikke fortryder skal betale en højere pris for en vare/ydelse, for kunder der fortryder. (da vi jo skal have dækket tabet af denne fragt ved fortrydelse)

Tilmeldt 28. Feb 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dejlig tråd her,,, 

Der er ingen tvivl om jeg meget meget gerne ville sende en frankeret pakkeseddle med til alle kunder, at såfremt de var utilfredse kunne de blot returnere - no cure - no pay ! 

Det er helt klar en super kundeservice og et kæmpe konkurrence parameter. 

Jeg ser desværre kun dette muligt for eks. tøjforretninger eller andre brancher hvor avancer er på et helt andet niveau. 
I spil/software branchen operere vi med avancer på ml. 10 - 15 %. Her er det altså svært både at give i pose og sæk. 

Spørg dig selv, vil du betale  400 kr. plus  19,- i forsendelse for det nye Hitman spil, hvis du har 100% fuld retturret,
efter, no-cure no-pay metoden !

eller vil du give 370 kr.  plus 18,- Hos en forhandler der udover at dække forsendelsen ellers tilbød det samme ?

Hvor vil du shoppe  ? 
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/7/2006 3:50:06 PM Forfatter: Brian
Dato: 3/7/2006 3:09:15 PM Forfatter: Mikkel deMib

De får simpelt hen flere salg ved at have en god returpolitik.

Det er faktisk et rigtigt godt råd, en af de butikker jeg nyder mest af handle i er louis.de - jeg har nok handlet for 15.000 der det sidste år og købt flere ting ellers kan være svært at klare online, nemlig tøj. Da jeg skulle bruge en ny læderdragt målte jeg mig frem til et ca. mål jeg skulle bruge og bestilte de 2 størrelser der lå tættest, prøvede hvilken der passede bedst og sendte den anden retur, en uges tid efter blev differencen overført til mit visa kort uden problemer. De har ligefrem et felt på deres return oplysnings seddel der hedder ''Jeg bestilte flere størrelser og returnerer dem der ikke passede''. Kanon service og et sted jeg vil blive ved med at handle.

Jeg er helt enig i, at kundeservice er et helt centralt element i alle former for handel - det er et meget vigtigt tema for mig selv i alle sammenhænge.
 
Det serviceniveau og de parametre, man som butik ønsker at tilbyde, må dog nødvendigvis tilpasses det marked man er på, og de varer man har i butikken.
 
Jeg tilslutter mig gerne ideen om at give udvidet returret på tøj, hvor man som kunde ikke helt kan vurdere stofkvalitet, størrelse, hvordan man har det i tøjet etc. Det virker fornuftigt, og avancerne på beklædning giver også god mulighed herfor.
 
Opererer man i stedet på et marked, hvor varen er en standardvare/standardiseret mærkevare, så er prisen ofte en parameter, som folk studerer indgående på nettet, inden de handler - mig selv inklusive. Det er hurtigt at skaffe sig overblik over de bedste online tilbud.
 
Dvs. at butikken her skal sælge til ganske mange andre kunder, hvis jeg finder ud af, at jeg alligevel ikke har råd til den bærbare Acer Computer, som jeg lige har købt, og vælger at returnere den.
 
Det blev langt det her.... min pointe er bare, at begrebet online handel og e-butikker nødvendigvis må nuanceres, fordi man ikke kan putte alle i den samme skuffe mht. serviceniveau, prisdannelse og DB.
 
Spændende tråd i øvrigt

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)