Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS: med eller uden Holding?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til at holding er kommet op er advokaten/ delvis egen søgning på nettet (hos stifter advokater) Her lyder det som om holding nærmest er standard og at der ingen grund er til at undlade dette..

På forhånd havde jeg ingen intentioner om at ville stifte holding.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

læs igen - og valg - det er ikke ren standard hos nogen der ved lidt om det - det er et aktivt tilvalg som KAN være godt - eller skidt - kender da mange der har lukket efter bare at have haft udgifter og besvær med holding - træf et aktivt valg http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html

At tro, at alle der stifter selskab skal have holding er lige så fjollet som at tro at ingen der stifter selskab skal have holding

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, er helt med. Skal lige have en snak med revisor igen specifikt om dette punkt. Men hælder nok mod at udelade holding pt. da der formentlig vil gå min. et par år før det for alvor bliver aktuelt at flytte penge fra driftsselskabet.
Forventer selvfølgelig at der vil være et overskud inden dette tidspunkt, men beløbet vil formentlig være på et niveau der ikke nødvendiggør holding

Samtidig er det også en fin pointe, at man jo faktisk sagtens kan have helt forskellige/uafhængige aktiviter/områder samlet i samme driftsselskab

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thor

Jeg vil lige repetere det gamle mundheld og valgslogan:

ER DU I TVIVL, STEM NEJ...

Hvis dine forventede resultat indicerede mega omsætning og

stort overhead, var det en overvejelse værd, men det gør du

ikke og du har dermed ikke brug for et holding selskab.

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker!Yes

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står lidt i samme situation, og skal stifte aps først i januar.  Forventet overskud efter løn på ca 450-500.000 og overskud på yderligere ca 500.000. Det samme for 2020. Altså overskud efter løn ca 500.000. Der vil altså være ca 500.000 minus selskabs skat, altså ca 400.000 der kan løftes op i holding.  Altså cirka 800.000 efter 2020.  Note jeg skal på pension om 11 år og regner ikke med at købe mig ind i andre selskaber undervejs.  Skal jeg stifte holding sammen med aps. ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Markus

Inden du etablerer holding, vil jeg anbefale dig at

du taler med en erfaren og uafhængig investeringsrådgiver/

pensionsrådgiver først.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

MarkusK:

Jeg står lidt i samme situation, og skal stifte aps først i januar.  Forventet overskud efter løn på ca 450-500.000 og overskud på yderligere ca 500.000. Det samme for 2020. Altså overskud efter løn ca 500.000. Der vil altså være ca 500.000 minus selskabs skat, altså ca 400.000 der kan løftes op i holding.  Altså cirka 800.000 efter 2020.  Note jeg skal på pension om 11 år og regner ikke med at købe mig ind i andre selskaber undervejs.  Skal jeg stifte holding sammen med aps. ? 

ja det skal du hvis du er sikker på dine talt og vil bruge holding - men hvis du ikke vil have andre selskaber undervejs, så er holding jo ikke noget der sparer skat - allerhøjst kan det bringe overskud i kreditorsikkerhed. 
Det er meget store tal du forventer for et spritnyt selskab - og bare for at være sikkert-  det er ikke noget med at du har en aftale med EN kunde om at du udfører en ydelse du nu kan fakturere med f.eks 1 mio om året til denne kunde, så SKAT kunne mene det var lønmodtager arbejde du fakturerede fra et ApS, for det kan give en skat langt over 100%? Man skal aldrig fakturere noget der kunne ligne lønmodtager arbejde fra et ApS https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

Ellers - flotte tal for en start virksomhed og meget stabile, så deraf min overraskelse. 

Jeg er helt enig igen med advokat Jacob Berner Rue i, at du bør sætte dig med en pensionsrådgiver, for det kunne være, du skulle have 1 mio i løn og så betale 500 t ind på livrente/ratepension.

Holding - uden andre selskaber, ikke for at spare skat, den er ens med og uden, men alene hvis du behøver kreditor beskytte drift, hvilket, hvis du har nogen form for risiko, med dine tal, giver mening nok http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et spritnyt selskab men en igangværende virksomhed. Tallene er baseret på allerede indgåede ordrer og omkostningerne er kendte fra tidligere arbejder. Deraf er overskuddet sjusset ud fra at jeg ikke deltager fysisk i produktionen som en slags buffer. Jeg kan altid selv indgå fysisk hvis det viser sig at være nødvendigt for at holde tallene.  Forskellen er at det går fra 1-2 ansatte til 5-6 ansatte og for at undgå  den større risiko og for at overgå til selskabs skat.  

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

PS det er 5 kunder og måske yderligere 3. Den ene ordre 50% fra januar 19 til maj 19 og resten fra januar 20 til maj 20.  2019 er fyldt 75% ud til 4 mand men der andre ting under udvikling, deraf forventer jeg nok et snit for året på 5-6 mand

PS, Kunne det opsarede beløb i holding udnyttes som supplement til pensionen når den tid kommer ?  

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)