Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskattes arvede penge fra udlandet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Min kæreste er fra USA og har boet i Danmark +15år. Hun er ikke dansk statsborger, men har opholdstilladelse (ved ikke om det har nogen betydning for mit spørgsmål).

Det sørgelig er sket, at hendes far er gået bort i USA, men hun står dog til at arve knap 60.000$. Alt papirarbejdet med advokat, fordeling af arven blandt familiemedlemmerne mm. er plads.

Mit spørgsmål er så, om hun beskattes af den danske stat, når arven overføres på hendes konto i Nordea i Danmark?

Jeg har forsøgt at læse en del om det online, og blandt det tætteste svar jeg kunne komme på var på borger.dk (se nedenstående), men samtidig hører man også omkring forskellige arveregler og afgifter, så jeg vil høre de mere garvede sjæle herinde.

Borger.dk: "Arv fra udlandet - Hvis du arver fra udlandet, fordeles arven efter reglerne i det land, hvor afdøde havde bopæl ved dødsfaldet."

Ser frem imod Jeres svar. 

Tusind tak for hjælpen.

Vh KT

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent på andre - men jeg mener at huske, at arv fra udlandet - skiftet i udlandet - ikke som udgangspunkt udløser boafgift (eller skat) i DK - forudsat den ikke stammer fra fast ejendom ejet i DK eller drift af virksomhed i DK 

men

Vent lige på andre - for det er et stykke tid siden jeg rodede i det

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Dec 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Mange tak for svar. 

Det skal præciseres, at arven er fra hendes fars ejendom (hus) i USA, som nu er solgt, så nej, det er ikke fra fast ejendom i DK eller drift af virksomhed i DK.

Jeg venter dog spændt fra andre, og mange tak endnu engang  

Vh

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk arveskat kun gælder arv, som hidrører fra Danmark.

Så alle, der arver en fjern onkel fra udlandet betaler ikke arveskat, men bor du selv i udlandet og den danskbosiddende fjerne onkel dør, så betaler du arveskat.

Din partner skal derfor ikke svare skat af arven, da den ikke har noget som helst med Danmark at gøre.

Tilmeldt 10. Dec 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Flemming.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

KT7:

Hej John, 

Mange tak for svar. 

Det skal præciseres, at arven er fra hendes fars ejendom (hus) i USA, som nu er solgt, så nej, det er ikke fra fast ejendom i DK eller drift af virksomhed i DK.

Jeg venter dog spændt fra andre, og mange tak endnu engang  

Vh

når der ikke er noget fast egendom eller virksomhed i DK med - så bør der ikke kunne udløses arveafgift eller skat af nogen art i DK på beløbet.

Banken vil givet kræve dokumentation fra boet i USA (hvad du givet har) for at tage mod pengene - men der formssag (hvidvaskkontrol)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)