Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Risiko ved udgivelse af app i Google Play Butik?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej!

For ca fire år siden (2014) udgav jeg en lille app i Google Play Butik. App'en er egentlig "bare" en genvej til en specifik menu i telefonens indstillinger, men kan konfigureres efter behag. Den menu genvejen fører til er internetdelingsmenuen.

App'en er udgivet som privatperson og indeholder en dialogboks som skal accepteres før man kan bruge app'en, hvor jeg frasiger mig ethvert ansvar (på engelsk), hvis der skulle opstå problemer. Ydermere gør jeg opmærksom på i beskrivelsen af app'en (i Play Butik), at det er op til brugeren selv, at undersøge hvad det koster at dele internet til andre enheder og refererer også til Googles egen tekst vedrørende deling af internet, som også anbefaler at man tjekker prisen for internetdeling hos sin udbyder.

Der har ikke været nogen problemer, men jeg bliver af og til i tvivl om jeg løber en risiko ved at udgive denne app. Jeg har prøvet at skrive til Google, men de udtaler sig ikke om den slags legale spørgsmål.

Så mit spørgsmål er, om jeg løber en risiko (fx for erstatningskrav eller lignende) ved have denne app i Play Butik?

Udover at spørge her, har jeg også tænkt på at spørge Den Mobile Retshjælp, som yder gratis retslig rådgivning, men har altså ikke fået gjort det endnu.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)