Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ad-Words-besøgende kigger ikke videre på min hjemmeside.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad skal det betyde - at der ikke sker noget nyt? Det, der er en selvfølge for dig, er det jo ikke for dine kunder. Det er nyt for dem. 

Sæt da bare en automation op med 5-10 tips til (X) - et eller andet, de gerne vil opnå med grafik. Så behøver du ikke tænke på det hele tiden.

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

davidchristensen:
så er det en af de ting alle bare har, uden egentlig at tænke over hvorfor. Jeg har så prøvet at lave en anden struktur, netop så det måske bliver lagt mærke til, at man også kan tænke en hjemmeside anderledes.

Det lyder som om, at du træffer dine valg, ud fra hvad du selv mener og synes og tænker. Jeg kan sagtens forstå, at du vil skille dig ud, for det giver god mening i en branche, hvor der er hård konkurrence. Især nu hvor der opstår mange unge talenter, som jeg antager presser prisen langt nedad.

Jeg vil dog på det kraftigste anbefale dig, at du flytter fokus hen imod, hvad dine kunder reelt efterspørger - og det finder du kun ud af ved at teste dig frem. Et tænkt eksempel kunne være, hvis 9/10 af dine kunder leder efter et tlf-nummer, de kan ringe til, så nytter det ikke noget, hvis du har sat hele hjemmesiden op til, at besøgende kan kontakte dig via en mail-formular.

Jeg er enig med de andre i, at landingpages med tilhørende USP'er (3-5 salgsargumenter) bør være vejen frem. Du har garanteret en masse at byde på, som en nystartet 16-årig eller en lavtlønnet fra Indien ikke kan tilbyde Smile

I øvrigt ville jeg også, som Louise nævner, sætte din AdWords på pause, indtil du finder et klart mål for, hvad du vil opnå med annoncerne.

Om et nyhedsbrev er en god idé for dig, ved jeg ikke. Det er ofte en oplagt mulighed til at skaffe leads, og over tid varme dem op således de bliver lidt varmere leads. Det kan gøres med en automatisk mailserie, men det kræver også, at du har noget på hjerte. Det kræver, at du kender dine kunder, og ved hvilke spørgsmål/tanker de går med omkring grafisk design. Jeg kan se, du har en lang række referencer. Måske er du over tid stødt på overvejelser og spørgsmål, som går igen for flere kunder? Dem kan du med fordel svare på i et nyhedsbrev / mailserie.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tænker bare: SELVFØLGELIG skal David da have et nyhedsbrev, det er meget nemmere for ham at kapre gode kunder på den måde. Selvfølgelig har han da også noget på hjerte, det er jo netop det, han giver  udtryk for, når han gerne vil skille sig ud, forklare magien osv. 

Hvis man ikke kender målgruppen godt nok endnu, så kan man tilbyde 15 minutters telefonrådgivning mod tilmelding til nyhedsbrevet. Så lærer man dem at kende. Og hvis man kender dem, er der masser at skrive om. Get going ... ville jeg mene. Der behøver jo ikke være 1000 ord i hver mail. :)

Min erfaring er, at de kunder fra Adwords er meget prisfokuserede og/eller har utrolig travlt. Gerne begge dele. Derfor synes jeg (og da jeg ikke er Adwords-ekspert, kan det sagtens være min fejl), at det sjældent har været en særlig god forretning for mig. 

Jeg tror, David hurtigt kan løbe ind i det samme, for ligesom i min branche er der i hans tusind muligheder for at finde en billig freelancer

Derfor handler det hele om at få fat i nogle, der ser, at man kan MERE og ANDET end dem ... 

Så kan man sende dem nogle kampagner med tidsbegrænsede tilbud også. 

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Jeg tænker bare: SELVFØLGELIG skal David da have et nyhedsbrev, det er meget nemmere for ham at kapre gode kunder på den måde. Selvfølgelig har han da også noget på hjerte, det er jo netop det, han giver  udtryk for, når han gerne vil skille sig ud, forklare magien osv. 

Måske vi bare skal kalde det E-mail Marketing frem for et nyhedsbrev Big Smile Det behøver jo ikke være nyheder inden for den grafiske verden, som navnet ellers godt kunne antyde. Som du også nævner, så kan e-mails indholde x antal tips, svar på x antal spørgsmål, x gode råd osv. Jeg er helt enig i, at det kan være en rigtig god og luktrativ markedsføringskanal i dette tilfælde.

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Hvis man ikke kender målgruppen godt nok endnu, så kan man tilbyde 15 minutters telefonrådgivning mod tilmelding til nyhedsbrevet.

Rigtig god idé! Jeg kunne forestille mig, at David allerede har et godt kendskab til sine kunder/målgruppe, men en 15 minutters telefonsamtale kan også være guld værd, idet man kommer tættere på sine kunder og begynder at bygge et personligt forhold op Smile

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Derfor synes jeg (og da jeg ikke er Adwords-ekspert, kan det sagtens være min fejl), at det sjældent har været en særlig god forretning for mig.

Jeg er heller ikke ekspert, men jeg ville på ingen måde dømme det ude, når det ikke har fået en fair chance. Hvad du har af personlige erfaringer fra en anden branche kan være super til inspiration. Personligt ville jeg dog til hver en tid foretrække at foretage en beslutning ud fra tests, som er lavet til den specifikke case, idet der er mange faktorer, der spiller ind.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er da sikker på, at grafikere kan få noget ud af Adwords. Men det er bare rigtig ærgerligt at glippe e-mailmarketing, den billigste, nemmeste og ofte allermest effektive form for markedsføring ...

Mailchimp: Du kan sende gratis til op til 2000 mennesker. 

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Men det er bare rigtig ærgerligt at glippe e-mailmarketing, den billigste, nemmeste og ofte allermest effektive form for markedsføring ...

Men der er da heller ingen der siger, at det skal være enten eller. Det optimale vil da helt sikkert være, hvis David tager sig tid til begge dele. Den serie af e-mails kan jo i princippet bare sættes op én gang, og så kører de fuldt automatisk. Så skal de sandsynligvis tilrettes og optimeres lidt hen ad vejen, men efter serien er lavet første gang, så er det minimalt med arbejde, kontra den værdi det sandsynligvis skaber.

AdWords og E-mail Marketing er 2 forskellige kanaler, hvor man bør have 2 forskellige strategier. E-mail er den mere langsigtede strategi, hvor man søger at gå fra kolde leads til langsomt at varme dem op med en masse godt indhold. AdWords er ofte forbundet med at skabe salg her og nu - men kan i øvrigt også bruges til en mere langsigtet strategi. Så personligt synes jeg ikke, det giver mening at sætte de 2 kanaler direkte op imod hinanden.

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som andre skriver: Mere fokus på, hvem kunderne er og hvad de efterspørger.

Jeg forestiller mig at dem, der kommer ind på siden via en googlesøgning ofte er dem, der kun er på en "hurtig gennemfart". Så lange formuleringer om stemninger etc.... Så er de allerede smuttet igen. Nogle hurtige slogans (i hvert fald på den side de lander på, tror jeg ville være bedre), selvom du nok mener at det bliver lidt for kækt/letkøbt.

Derudover synes jeg at du skal gennemskrive/sanere meget af din tekst (eller evt. flytte den til en anden placering, så dem der gerne vil vide mere, kan studere det). En kunde der kigger på din side vil gerne vide hvad du leverer/hvilket problem du løser for dem! Der bliver meget af din tekst for diffus efter min mening.
Samtidig synes jeg at dine formuleringer som: Måske har i brug for noget......., Det må vi finde ud af....... Så lad os arbejde sammen på..... bliver for uskarpe. Det lyder i mine ører meget blødt og lugter af rundkredspædagogik, hvor kunden selv skal levere noget til dig. Det kunden hellere vil høre, er at du tager styring og at du leverer og løser deres problem for dem (at de så selv skal medvirke er noget andet)

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Fra  NOVA Office Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville lægge dine referencer som slides i forlængelse af hinanden. Det gør at man ikke nødvendigvis skal klikke videre for at se dit design, men kan bladre i de enkelte cases på samme landingsside.
Derudover ville jeg flytte din fine tekst længere ned og have dine "referencebilleder" længere oppe på siden. Det er dem du skal sælge på. Teksten læser folk formentlig, hvis de synes om dine designs.

De samme slides som på forsiden kan du genanvende på referencesiden.

NOVA Office - Leverandør af printløsninger
Tlf.: 20771232 Mail: ps@novaoffice.dk

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Ved et hurtigt kig på siden, er min første indskydelse, at det er for pænt - og at du sælger dig selv først - frem for de produkter du har "produceret". Og det er rent faktisk produkterne du har fremstillet som potentielle kunder skal forelske sig i. Men det er vis et typisk faldlem for grafiske folk. Uden at forsøge at fornærme nogen.

Det er for "kønsneutralt" og mangler kant. Du har brug for at vise hvem du som "producer" er og det gør du bedst via dine resultater. Så skal kunderne nok komme til at kende dig hen ad vejen.

Jeg brugte 20 sek derinde!

Håber det lykkedes.

Vh Annaa Fi

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen (og særligt velkommen til Annaa Fi - tillykke med dit første indlæg her på AminoSmile DrinksCake)

Tusind tak for jeres indput - hvor er I fede!

Nu vil jeg prøve at gøre noget helt andet, end hvad der er nu. I har sgu ret - det er for pænt og møjkedeligt!

Jeg vil lige bruge lidt tid - og så vende tilbage.

Iøvrigt - hvad tænker I om at jeg lave sitet (og nyhedsbrevet) på engelsk? Det vil jo åbne mod resten af verden - og måske man kan være lidt selektiv og sige, at man gerne vil have nogle kunder, som kan forstå engelsk..?

Tak, igen, gutter Yes

Kh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)