Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal Amino overleve?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Laugesen:
Nu siger du godt nok at "Det er synd, for der er langt bedre kvalificerede svar og længere svar her på Amino", men det tvivler jeg på, du kan finde belæg for.
Det mener jeg at jeg kan - uden jeg vil bruge en masse tid på bevis men
Der er tonsvis at totalt gale svar på facebook og at sortere dem fra og vælge de korrekte er lang sværere end her, hvor der ofte er langt mere uddybende forklaring

På FB er der nogle få proff der gider - her er der mange - i flæng Henrik Koudahl/Whiskey, Ole Lynge Andersen, Jesper_NL og - nok galt jeg begynder at nævne, for sandt er, at der faktisk er mange proff der bruger tid på ganske lange uddybende hjælpesvar her, som slet ikke opnås på FB  men  - ja hastighed, og måske at folk i virkeligheden er glade for mængden af fejl svar som de så bare tror på, kan sagtens være FB fordel

Enig - der går længere imellem de gode debatter, og jeg tror det er reflekteret i hvor mange der læser hvert indlæg, som Amino garanteret ved. 

Kom man af med, at halvedelen af indlæg var spam - og holdt en vis hastighed i de fald nogen vælger svar - så var man langt og jeg tror netop vi alle så gerne vi se Amino, som i storhedstiden

Jeg er dog stensikker på, at jeg får langt bedre svar her, forsat - end på de store FB fora, som ofte minder om laveste fællesnævner for "EB nationen" .noget der også kræver aktiv indsats for at undgå her, men det oplever jeg, at moderatorerne tager ganske så alvorligt

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Der er tonsvis at totalt gale svar på facebook og at sortere dem fra og vælge de korrekte er lang sværere end her, hvor der ofte er langt mere uddybende forklaring

Ja okay, hvis vi tager udgangspunkt i et gennemsnit eller antal gale svar per indlæg, så er jeg fuldstændig enig med dig. Der er godt nok mange på Facebook, der rådgiver andre om alvorlige emner baseret på deres egne holdninger og erfaringer i stedet for at afvente en kyndig person.

Der er også en lang række indlæg, der kunne have været undgået, idet spørgsmålene allerede er stillet før, eller fordi man fravælger at bruge enten gruppens søgefunktion og/eller Google. Det problem oplever man i mindre grad på Amino. Som du også er inde på, så er man på Amino generelt mere velovervejet.

Det vil sikkert hjælpe med anti-spam, men hastigheden for indlæg kommer bare ikke af sig selv. Man bliver nødt til at gøre en aktiv indsats for at genskabe aktiviteten. Og det kræver, at Amino har noget at byde på, som Facebook ikke har. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Laugesen:

Cookie - John Hannover:
Der er tonsvis at totalt gale svar på facebook og at sortere dem fra og vælge de korrekte er lang sværere end her, hvor der ofte er langt mere uddybende forklaring

Ja okay, hvis vi tager udgangspunkt i et gennemsnit eller antal gale svar per indlæg, så er jeg fuldstændig enig med dig. Der er godt nok mange på Facebook, der rådgiver andre om alvorlige emner baseret på deres egne holdninger og erfaringer i stedet for at afvente en kyndig person.

Der er også en lang række indlæg, der kunne have været undgået, idet spørgsmålene allerede er stillet før, eller fordi man fravælger at bruge enten gruppens søgefunktion og/eller Google. Det problem oplever man i mindre grad på Amino. Som du også er inde på, så er man på Amino generelt mere velovervejet.

Det vil sikkert hjælpe med anti-spam, men hastigheden for indlæg kommer bare ikke af sig selv. Man bliver nødt til at gøre en aktiv indsats for at genskabe aktiviteten. Og det kræver, at Amino har noget at byde på, som Facebook ikke har. 

Du glemmer lige at nævne nogle af alle de lidt smarte og nedladende typer, som ved fucking alt om alting, og hvor en god debat ikke er mulig, fordi IQ´en ikke er over 14. 

Det er blandt andet en af grundene til, at jeg aldrig gider FB grupperne, med undtagelse af de lukkede for nørder.

Og så er der Marketers.dk, som jo også er et alternativ, til de lidt mere nørdede, hvor alt dog er i et lukket forum.

Så Amino har helt sikkert sin berettigelse, det bliver dog næppe, som I de gode gamle dage :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Martin skriver, så sletter vi, Amino crew og moderatorer, rigtigt mange spam-indlæg hver dag. :-)

Vi er bare ikke så mange til at foretage den manuelle moderation.

Jeg har selv lige været udenlands på forlænget weekend, uden tid til Amino-moderation, og så hober spam sig op. ;-)

Jeg glæder mig til at se de nye features, som Martin nævner. :)

Fortsat god søndag.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det hænger givet sammen med facebook iværksætter sider i masse vis, f.eks IVS med 60.000 mere eller mindre aktive medlemmer, men det hænger nok også sammen med hele formen OG de kolosalt mange forstyrrende rene spam reklamer som tydeligt på dette billede.

Jeg ved ikke om Amino selv kan sige noget om den samlede aktivitet, om den faktisk er ved at gå død. Det er synd, for der er langt bedre kvalificerede svar og længere svar her på Amino, end på facebook generelt  vh John H

Jeg tror også det har noget med hvad type mennesker der er her på Amino og hvad der er på Facebook - mange der er aktive på Amino (muligvis mindre end førhen), vi har været "fremme" i en del længere tid end mange i Facebook grupperne, og faktum er, at hvis vi kigger tilbage i tiden på Amino, fandt man hurtigt ud af om man passede ind eller ej, og jeg vil mene generelt set har folk her taget iværksætteri betydeligt mere seriøst end en stor procentdel af dem i div. Facebook grupper.

Jeg giver dig helt ret i, at indholdet på disse Facebook grupper til tider kan blive lidt.. biased, også især fordi det er ufattelig ofte hvor folk spørger om noget meget specifikt, men folk svarer uden egentligt at have styr på det der bliver spurgt om.

Mængden af "name dropping" tråde i disse grupper, er ufattelig store - uden folk har nogen reel holdning bag ved, eller de glemmer ihvertfald at forklarer hvorfor de mener X, Y eller Z.

På Amino, går folk (normalt) i dybten med deres svar - og jeg tror egentligt det er fordi platformen er som den er, fora er efter min mening altid mere oplagt til længere, dybtegående indlæg - nok også fordi at der er en række funktionaliteter der gør, det faktisk er muligt.

Der er selvfølgelig en del til hver løsning, men det er ekstremt svært i en tråd på Facebook at have et dybtegående svar, uden det ligner én stor blok tekst - nok grundet formatet, og at vi ikke kan formatere tekst.

----

Når det er sagt.. Har du muligheden for at slå Privat Beskeder til midlertidigt John? :-D Det har du desværre slået fra :(

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Har du muligheden for at slå Privat Beskeder til midlertidigt John? :-
jep - men slået til midlertidigt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :

For at undgå spam og andre uønskede indlæg kunne man jo lave en slags sluse hvor alle indlæg først kommer på når de er tjekket af en admin  men ja det er muligvis et alt for stort og bøvlet arbejde men en mulighed.

På min linkportal der kommer linksne først på når/hvis jeg godkender dem og på den måde undgår jeg at få skidt ind i systemet.

Så lige at Herald.dk viser hvad der sker på Amino debatten.
https://herald.dk/business/

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi har på Amino været ramt af en spambølge den seneste tid. En udfordring vi tager absolut seriøst og det er tredje gang i år at vi laver en større opdatering på sitet for at komme spam til livs.

Hver gang vi laver nye tiltag rettet imod spammerne, finder de nye smuthuller.

Sammen med 1902 har vi over weekenden released yderligere tiltag op for at begrænse spam.

Amino er efterhånden en gammel dame på på internettet. Mere end 13 år er Amino blevet. Siten er bygget lag på lag på lag med en kerne som blev købt "ude i byen".

Selvom det er skide træls, ja så tager det lidt tid hver gang vi skal fikse noget der har med debatten at gøre. Svarer lidt til en bil, hvor du fikser det højre forhjul, hvilket så lige har den sideeffekt at udstødningen så ville falde af.

Moderatorerne har gjort et kæmpe arbejde den sidste uge for at gøre Amino tålelig mens vi teknisk fik fikset tingene.

Oplever I problemer mv. så skriv til vores support på support@amino.dk - Vi overvåger supporten hele tiden og det er nemmere at holde styr på problemer i vores support værktøj frem for hvis I skriver direkte her i debatten med ting.

Nicolai
PS. Amino havde i november 345.000 brugere. Det er et fald på 10 pct. i brugere sammenholdt med november 2017, så enig i at Amino er ramt af at debatten er flyttet til Facebook. Vi værdsætter vores aktive brugere meget højt herunder dig John. Så altid hiv fat i os hvis der er noget som irriterer. Amino er til for at skabe værdi og ikke irritation.

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu været på Amino de sidste 5-6 år og jeg kan også fornemme at folk ikke er aktive som de var i starten.

Jeg mener også klart at det skyldes Facebook.
Måske også fordi før i tiden var Martin selv aktiv her og han fik andre succesfulde iværksættere til debat og blog.

Folk var også aktiv for de fik mulighed for lave GOD signatur med dit firmas reklame.

Måske skal der ny design på Amino igen... det er længe den har ikke været skiftet.

Men igen, Facebook....Linkedin har ændret verden!

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja. Amino skal overleve. Det tror jeg også at den gør. 

Der er mange værdifulde svar herinde. Takket være bl.a. John H.

Det gør ikke så meget at der er andre muligheder som f.eks. Facebook. 

Det væsentlige er at der kan spørges og svares rimeligt seriøst herinde i et relevant omfang. Det gør der absolut stadigvæk. 

Tak for Amino, Martin T. 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)