Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SALG AF OPFINDELSE

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 18
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Et firma har fattet interesse for en opfindelse jeg har syslet med. I den forbindelse har jeg haft et enkelt møde med dem, hvor NDA er underskrevet, og opfindelsen er fremvist. 

Jeg er absolut novice i den her kontekst og har brug for rådgivning og svar på følgende:

Først og fremmest...findes der nogen der yder personlig rådgivning én til én, eller pr. telefon. Her tænker jeg en form for gratis iværkstætterrådgivning. 

Der er underskrevet NDA, men der må jo nu være et næste skridt, altså en aftale om selve salget af min opfindelse. Her er jeg i tvivl om hvorvidt jeg skal arrangere en advokat, og hvem, til at ordne dette, og om det i så fald i princippet kan være deres advokat. Jeg har ingen økonomi der kan betale for en sådan.

Håber på lidt feedback og gode råd til det videre forløb.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal da helt klart finde en rådgiver der KUN er på din side. Husk på at du og firmaet har modstridende interesser i denne sag. Du vil gerne betales for ideen, de vil helst have den gratis. 
Afhængigt af udviklingspotentialet, ville jeg være ked af at slippe opfindelsen helt på et tidligt stadie. En form for ejerskab af ideen/aftale om royalties ville sikre at såfremt det bliver kæmpe succes, får du en del af en potentiel meget stor gevinst, i stedet for et mindre beløb her og nu.....   

En tidligere tråd: https://www.amino.dk/forums/t/249062.aspx?PageIndex=1 

Tilmeldt 19. Sep 18
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind  tak for svar til jer begge. Jeg kan allerede se det er godt materiale i foreslår, så vil få det nærlæst.

Et tillægsspørgsmål....Hvor/hvordan man søger en sådan rådgiver?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ByBuy:
Hvor/hvordan man søger en sådan rådgiver?

Start med at læse materialet, så vil du finde svaret.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)