Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Syns lige i skal se den her... Måske igen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Af med sølvpapirshatten

At beskytte sin ide er at dele, ikke gemme i skrivebordsskuffen.

Se her:
https://vimeo.com/207267512

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det noget man har tænkt sig at patentere skal man nok ikke smide sølvpapirshatten helt væk. Ideen må ikke være offentligt kendt, så man skal være lidt varsom med hvilket forum man deler sin ide med.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Nikolai

Jeg er desværre maximalt uenig grundet det kinesiske marked og deres position som opkøber og udvikler af ideer. - Selv i tyskland har Merkel for nyligt råbt vagt i gevær, med nye regler for hvordan vi for stoppet netop kinesiske opkøb af ideer.

Fx. robot teknologi, som er defineret som en af fremtidens hjørnepæle. Kineserne køber af specielt europæiske virksomheder men også ammerikanske. Tager teknologien med hjem og udvikler den i deres gladiator virksomheds miljø. 50 starter og 1-2 vinder det indre kinesiske marked, dernæst ekspandere til hele verden. - Alibaba med handelsplatformen og Alibaba-pay som modsætning til PayPal og en konkurrent til UBER i Brasilien (kan ikke huske navn) er et gode eksempler på noget som vi med "vestlig"-tankegang bare er for dårlige til at udnytte, fordi vi ikke har gladiator-ånd, men en beskyt-mig-i-min-kasse slatten tilgang til verden.

Opkøb af kinesiske virksomheder er væsentligt mere besværligt, så Kina passer godt på sig selv på den måde.

Alt dette plus meget mere var omtalt i dagens radio247 - Deres vurdering er at vi i EU / USA er 2 år bagud allerede i teknologi, men denne trend er accelererende.

At gemme sig bag patent er desuden næsten håbløst i robot og software verdenen - samtidig er udviklingen så hurtig, at et forløb omkring at opnå patent ikke længere giver mening.

Med andre ord - Gør som kineserne eller bliv kørt over af dem!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:
At gemme sig bag patent er desuden næsten håbløst i robot og software verdenen - samtidig er udviklingen så hurtig, at et forløb omkring at opnå patent ikke længere giver mening.

Måske det ikke giver mening for dig. Det er dog noget som mange investorer lægger vægt på hvis de skal investere i en tech virksomhed, at der er noget patenterbart. Du kommer nok ikke langt med at begynde at belære en potentiel investor om hvor gammeldags hans tankegang er.

Dennis Jensen:
Med andre ord - Gør som kineserne eller bliv kørt over af dem!

Det er muligt at kineserne har fat i den lange ende, men din fremstilling er meget sort/hvid. Vi importerer fra Kina og har været i Kina. Mange af deres storbyer nærmest ubebolige grundet forurening og traffik, så de kan også lære af os.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai

Jeg håber da ikke du vil gå imod trends som er på top tysk politisk niveau. Med argumenter om at "mange investorer" (hvem?)  ikke vil være med hvis patentet i tech virksomheden ikke er på plads.

Netop tech virksomheder, er på opkøb og udvikling af kinesiske investorer. - Læs her: https://www.bt.dk/udland/kinesiske-tech-selskaber-overgaar-alt-du-foer-har-set-man-er-noedt-til-at-faa

Nicolai, jeg var som du optaget af patenter, europa og usa, men måtte åbne øjnene for en verden jeg ikke anede var så stor. - At gemme sig giver ikke mening når udviklingen er så hurtig. Dét er hvad effekten af "kineserne er ankommet".


Her er udviklingen:
1. FEB. 2012 - Merkel på charmetur til Kina - https://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/224724/merkel_paa_charmetur_til_kina.html?hl=YToyOntpOjA7czo5OiJIdSBKaW50YW8iO2k6ODtzOjI6Ikh1Ijt9

16 JUN 2017- Merkel og Macron vil stoppe kineserne - https://www.dn.no/utenriks/angela-merkel/emmanuel-macron/kina/merkel-og-macron-vil-stoppe-kineserne/2-1-104580

18. JUN. 2018 - FAKTA Voldsom stining i Kinas invisteringer - https://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/201193/artikel.html

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:
Jeg håber da ikke du vil gå imod trends som er på top tysk politisk niveau. Med argumenter om at "mange investorer" (hvem?)  ikke vil være med hvis patentet i tech virksomheden ikke er på plads.
Jeg er medejer af et tech startup. Vi deltog i Danish Tech Challenge på DTU sidste år, og ja, vi er ved at tage et patent. Det var det råd vi fik fra de gode folk omkring DTC som alle har årelang erfaring med hardware startups. Det var samme råd vi fik fra en række mentorer.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai

Nu bliver jeg nysgerrig- Må du dele noget info?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)