Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning pga. Mangel på reel ejer

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er der ikke let lidt af en tvangssituation her. Det er holding som er i tvang - og drift skal videreføres som jeg forstod det. Her vil kurator jo formentlig søge at få så god en pris for drift, som overhovedet muligt, og her er - ejer af det holding der nu er sendt til tvang, jo den der måske står først i rækken for at kunne få drift købt fri.

Uden ejer - som jo er holding, sejler drift jo og her mener jeg kurator står godt i forhold til at få en rimelig pris for anparterne i drift-  til dækning af salær mm. 

Derfor er det ikke kun spørgsmål om, hvorvidt det er lettest at gi pokker  - finde sig i, at man fremover kan fremsøges som en med et tvangslukket selskab - måske til skade for fremtid i en eller anden form - men her et spørgsmål om, at man vi redde sit driftsselskab (check det har korrekt registrering så det ikke er next in line)
Her lidt tanker om hvad der sker med drift hvis holding opløses - baseret på et par revisorer og en advokat + og adovkat som en meget brugt kurator https://startupadvisejh.blogspot.com/2018/11/hvad-sker-med-tvangsoplste-holding-og.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange, både ApS/IVS og A/S, hvor der er indberettet til ERST, men ikke registreret. Selvom du har et sagsnummer, så er løbet kørt.

Tilmeldt 4. Dec 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis den online service der er anvendt til at stifte selskabet inkluderede registrering af reelle ejere, så bør de vel kunne ifalde erstatningsansvar?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

SimonChris:

Hvis den online service der er anvendt til at stifte selskabet inkluderede registrering af reelle ejere, så bør de vel kunne ifalde erstatningsansvar?

Ja hvis det fremgår klart og tydeligt af aftalen - Alt sjældent gør det det - men idag mener jeg ikke man kan komme forbi punktet ved nye. Samtidigt vil ansvaret være begrænset til tabet - og ofte er problemet, ved genoptagelse, at der ikke er den fornøde kapital i selskabet på genoptagelses tidspunktet, og det ansvar vil ikke falde på en stifte virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

SimonChris:

Hvis den online service der er anvendt til at stifte selskabet inkluderede registrering af reelle ejere, så bør de vel kunne ifalde erstatningsansvar?

Ja hvis det fremgår klart og tydeligt af aftalen - Alt sjældent gør det det - men idag mener jeg ikke man kan komme forbi punktet ved nye. Samtidigt vil ansvaret være begrænset til tabet - og ofte er problemet, ved genoptagelse, at der ikke er den fornøde kapital i selskabet på genoptagelses tidspunktet, og det ansvar vil ikke falde på en stifte virksomhed

vh John Hannover

Og selv om det skulle fremgå klart og tydeligt i en aftale kan man næppe skubbe hele skylden over på den som rent praktisk opretter selskabet.

En direktør (og evt. bestyrelse) er til hver en tid ansvarlig for at de registreringer som er på selskabet også er korrekte, at andre laver fejl for en kan aldrig blive til andet end et spørgsmål om hvor hård straffen for direktør (og evt. bestyrelse) skal være.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
En direktør (og evt. bestyrelse) er til hver en tid ansvarlig for at de registreringer som er på selskabet også er korrekte, at andre laver fejl for en kan aldrig blive til andet end et spørgsmål om hvor hård straffen for direktør (og evt. bestyrelse) skal være.

Enig så langt.

Men: Flere revisorer, i min del af DK, meddeler at de har fået travlt, både med A/S - ApS - IVS, da deres registreringer (selvom de har sagsnummer) ikke er godkendte. Det er både Statsaut. og registrerede revisorer.

Så er det jo "tag-selv-bord" for revisorer og advokater - eller ?

Men straffen er jo: gebyr til revisor for genoptagelse (kr. 5.000,00 - 15.000,00) samt gebyr til ERST.

Hvad så med gebyret, der er trykket for tidligere registrering af legal/reel ejer?

Det er jo blevet en flerpattet ko.

Og med 7.000 tvangsopløsninger: 7.000 x 15.000,00 = 105.000.000,00 + moms, samt 7.000 x 350 (gebyr ERST) = 2.450.000,00 = kr. 107.450.000,00.

Måske andre har en anden indgangsvinkel/syn, det tager jeg naturligvis gerne med i mine noter.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Jesper_nl:
En direktør (og evt. bestyrelse) er til hver en tid ansvarlig for at de registreringer som er på selskabet også er korrekte, at andre laver fejl for en kan aldrig blive til andet end et spørgsmål om hvor hård straffen for direktør (og evt. bestyrelse) skal være.

Enig så langt.

Men: Flere revisorer, i min del af DK, meddeler at de har fået travlt, både med A/S - ApS - IVS, da deres registreringer (selvom de har sagsnummer) ikke er godkendte. Det er både Statsaut. og registrerede revisorer.

Så er det jo "tag-selv-bord" for revisorer og advokater - eller ?

Hvis man har bestilt en ydelse hos en revisor, advokat eller anden aktør, så har man selvfølgelig en mail eller et eller andet dokumentation på hvad ydelsen skal indeholde! Og har man aftalt; at der skal oprettes et selskab så holder man selvfølgelig revisoren eller advokaten fast på aftalen. Så et "tag-selv-bord" kan jeg ikke rigtig se.

 

De 7.000 selskaber som er blevet sendt til tvangsopløsning (pga. mgl. registrering af reelle ejere) har fået gentagne advarsler om at bringe deres forhold i orden, og har de ved oprettelsen bestilt ydelsen hos revisoren eller advokaten så har man da haft rigelig tid til få rettet op.

Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sikkert modtaget noget på min eboks. Men har tilmeldt mig SMS service og har intet modtaget (jeg får sms’er når der er nye beskeder på mit driftselskab). Men synes det er mærkeligt at eboks er den eneste form for kontakt når det drejer sig om noget så vigtigt. Og lige så mærkeligt er det at de kan sende mig en e-mail når det er overdraget til likvidator.

Er klar over det i sidste ende er mit ansvar, men det kunne godt håndteres bedre af erhvervsstyrelsen efter min mening.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jacob_juul:


Er klar over det i sidste ende er mit ansvar, men det kunne godt håndteres bedre af erhvervsstyrelsen efter min mening.

Hvad forventer du af erhvervsstyrelsen? Skal de ringe til samtlige kapitalejerne i de 7.000 selskaber de har sendt til tvangsopløsning?

 

Og erhvervsstyrelsen er jo ikke de eneste som sender info i e-boks, når du glemmer selvangivelsen kontakter Skat dig også den vej.

Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja. Man kunne feks sende et brev eller en e-mail om at der er nyt vigtigt på eboks. Det kan automatiseres

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)