Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktier?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders K:
Overvej nøje hvilke indeksfonde du vil investere i. Nogle har meget høje ÅOP (årlige omkostninger i procent). Læs op på om du vil bruge aktive eller passive fonde. Historisk er der ikke bedre afkast med aktive fonde, men de koster mere end passive fonde. Så find nogle passive. Det kan lade sig gøre at finde passive fonde med en ÅOP under 0,6 procent. Held og lykke:-)

Klart noget af det jeg skal blive klogere på, tak 

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Portfolio:

Hvis du ikke allerede har gjort det, så kan jeg anbefale dig at starte med et "360 graders" perspektiv. Find først ud af hvad der er vigtigt for dig og hvad din økonomi skal hjælpe dig med. Hvor mange penge skal der være til overs når arbejdslivet stopper? hvad hvis jeg mister mit arbejde? vil jeg gerne rejse mere? vil jeg gerne flytte? Hvilket tab på min opsparing ville jeg kunne tage med et skævt smil?

Det er den slags spørgsmål en rådgiver vil stille dig - og så fortsætte med af afklare indtægter/udgifter samt formue.

Derfra kan man så begynde at optimere.

Pensionsopsparing vil naturligt være en vigtigt element. Når du spørger om aktier, så er det jo oplagt at se på selv at investere (en del af) sin pensionsopsparing.

I mine øjne bør du søge rådgivning. Prøv at starte med din egen bank og nogle alternative banker og se hvilken rådgivning de kan tilbyde dig. Der er også private rådgivere som kan hjælpe mod betaling.

Jeg har min pensionsopsparing via bank. Men drømmer om at have noget ved siden af, som jeg selv leger med ;-)

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige nu leder jeg efter et kursus, der kan hjælpe mig sikkert igang, kan I anbefale noget? 

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Rigtig spændende, at du vil ind i aktier. Som udgangspunkt er det vigtigt for dig, at du gør op, hvilken risiko du er villig til at løbe, og hvor meget tid du vil bruge på det. Det kræver meget analyse at investere i aktier, hvis du satser på andet end bare dit held.

Det jeg selv gør og anbefaler er at investere løbende i en global passiv indeksforening. De laver typisk et sted mellem 6-8 % gennemsnitligt, og der slipper du for at rode med ret meget selv.

Jeg benytter mig selv af Nordnets månedsopsparing, hvor du løbende kan investere kurtagefrit. Den investerer hver måned til det angivne beløb i de angivne foreninger. Det gør det nemt at lave en fast overførsel, og så passer den egentlig sig selv.

Jeg har skrevet et lidt mere uddybende indlæg, som du kan læse her, hvis det har din interesse: https://ungmedpenge.dk/saadan-kommer-du-nemt-igang-med-investering/

Jeg vil ikke mene, at du nødvendigvis har brug for et kursus, hvis du vil have den nemme løsning. Der kan du finde rigtig meget information på nettet, som burde være nok.

Bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har selv investeret i aktier i et stykke tid, og kan klart anbefale at investere i ETFer og passive fonde. På den måde spreder du bedre din risiko, hvilket er en af de vigtigste elementer i det at investere :)

Seneste projekt: KviklånOversigt.dk

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak :-) 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)