Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO og bankkonto

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. May 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med at svare på om jeg absolut skal have en særlig CVR tilknyttet erhvervskonto at opbevare mine VSO midler på eller om jeg bare kan bruge en almindelig konto så længe den er fuldstændig adskilt fra min privatøkonomi?

Jeg har i forvejen en erhvervskonto hos Nordea, som jeg bruger til min enkeltmandsvirksomhed. Derudover har jeg en privat konto hos en anden bank, som jeg selvfølgelig bruger til alle private gøremål. Overskud har jeg indtil videre overført til en VSO konto hos Nordnet for at investere, men eftersom markedet er lidt dårligt i øjeblikket har jeg bare haft dem stående der uden investering. Nu begynder Nordnet dog at kræve negativ indlånsrente så ville gerne finde et sted et placere mine VSO midler uden at det skal koste noget. Her er jeg stødt på en opsparingskonto i Bank Norwegian (https://www.banknorwegian.dk/Opsparingskonto). Det er imidlertid bare en almindelig konto. Det vil sige at jeg ikke kan tilknytte mit CVR, men på den anden side vil jeg kun anvende kontoen til mine VSO midler, så tænker umiddelbart at de stadig burde være adskilt fra min privatøkonomi? Er der nogen der ved om det accepteres af Skat, revisor og lignende? Vil nødigt risikere min VSO opsparing ved at gøre noget forkert.

Mvh.

Preben

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal have dit CVR tilknyttet vil jeg mene - det vil lette meget i forhold til ikke at risikere at det ser ud som en privat hævning. Hvis ikke andre melder ind, ville jeg ikke turde have VSO midler hævet på en privat konto. Du skal jo også generelt have en nemKonto og dermed dit CVR tilknyttet en konto - og du skriver du har en erhvervskonto hos Nordea - så den må da være oplagt (selv om den også har negativ rente over et eller andet aftale beløb.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. May 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Tak for hurtigt svar. Jeg tror at du har ret. Jeg i hvert fald nødigt ende i en situation hvor SKAT pludselig måtte komme frem til at jeg har hævet hele dynen i forbindelse med overførslen til den anden konto. Jeg tænkte blot om det, at der er tale om en konto som alene anvendes til VSO midler kunne redde mig. Men jeg har det sådan at hvis der er den mindste tvivl vil jeg heller være på den sikre side. Erhvervskontoen hos Nordea er min NemKonto for virksomheden, så den ville være oplagt, men deres indlånsrente er vist om muligt værre, og så er det bedre at beholde skidtet hos Nordnet. Mvh. Preben.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener Nordea som udangspunkt har -0,5 - en halv procent (eller 0,499 effektiv) for alt over 100.000 kr i alle fald.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Preben:

Her er jeg stødt på en opsparingskonto i Bank Norwegian (https://www.banknorwegian.dk/Opsparingskonto). Det er imidlertid bare en almindelig konto. Det vil sige at jeg ikke kan tilknytte mit CVR, men på den anden side vil jeg kun anvende kontoen til mine VSO midler, så tænker umiddelbart at de stadig burde være adskilt fra min privatøkonomi? Er der nogen der ved om det accepteres af Skat, revisor og lignende? Vil nødigt risikere min VSO opsparing ved at gøre noget forkert.

Det er der intet problem i denne konstruktion fra hverken Skat eller revisor, du vil bestemt ikke være den første der anvender en privat opsparingskonti i en VSO.

VSO er udelukkende en skatteberegningsmodel og der ligger intet i ordningen/lovgivning om tilknytning af CVR eller lignende krav i forhold til bankkontoen.

 

Rent praktisk vil det nok være nemmest for dig at have kontoen med i virksomhedens løbende bogføring, så der ikke opstår risiko for utilsigtede hævninger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Det er der intet problem i denne konstruktion fra hverken Skat eller revisor, du vil bestemt ikke være den første der anvender en privat opsparingskonti i en VSO.
super - noteret

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. May 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper. Tak for svar. Jeg synes at det giver god mening. Det var det samme jeg umiddelbart tænkte når du jeg sørger for kun at anvende VSO midler på opsparingskontoen, så de ikke sammenblandes med private midler.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)