Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilsalg startup (Enkelt spørgsmål til dig!)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 20. Dec 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg arbejder hos Ford, men nu vil jeg gerne igang med at starte min egen bilforretning, som har fokus på salg af 1-3 år brugte biler i prisklassen 150-300.000 kr.

At starte sådan en forretning kræver stor kapital, så derfor vil jeg starte med 1-2 biler, og her kommer så mit spørgsmål.

Til en start vil jeg spare lokalerne væk. Jeg bor ved et lejlighedskompleks, hvor jeg har fået lov til at låne 2 p-pladser hvor de kan holde, og kontor bliver så ved privat adresse.

Vil i købe bil i 150-300.000 kr klassen ved en i privat hjem?
Jeg tilbyder selvfølgelig det samme som en forhandler med eget sted (finansiering, reklamationsgaranti, osv.)



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Formentlig ikke - Du kunne jo være et selskab med meget begrænset kapital og var der så noget alvorligt svigt - så var du uden for rækkevidde så formentlig ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om du har tænk på forsikring af din bil, det er jo ikke sikker at give forsikringsselskab vil være med, når det er på offline grund eller ikke et sted du kan lukket af. var bare lige en tanke der slå slå mig da jeg så dit opslag. 

Fra Århus
Tilmeldt 20. Dec 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har styr på forsikring, samt alt andet praktisk er der styr på.

Det eneste jeg ikke har på plads, det er lokationen. Og om kunderne har tillid selvom det er hjemme på privatadressen.
Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror desværre lokation er vigtigt, da mange nok vil være skræmt væk ved at komme til en baggård til et boligkompleks. Det at købe en bil er en større overvejelse, hvor tillid (og specielt manglen heraf) kan have utroligt meget at sige. Tror selv en billig lokation med en officielt udseende garage vil være bedre.

Webmaster for Pladesmeden.com, Kantlister.dk & Bibus-sindby.dk

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Bilkøb er tillidsag.

Jeg vil ikke købe fra en "forhandler", som sælger "privat" (i mine øjne).

Hvis du ikke har råd til lokaler, giver det et dårligt signal til købere, at der må være noget galt med dine forretninger.

Fra Århus
Tilmeldt 20. Dec 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Bilkøb er ekstrem meget en tillidssag.
Derfor jeg ville høre her omkring jeres tanker om det, og kan se at lokationen er et must.

Så hvis jeg kan finde en nuværende bilforhandler, og låne et hjørne hvor jeg kan holde til, vil det så være godt nok?

Tak for jeres svar!

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

I Frankrig Er der flere og flere som kun sælger via internet.
De har et rum hvor bilen køre på en karrusel og laver 360 ° film, fotos , fotos af alle ridser, buler osv. De beskriver alt så godt som muligt.

Kunden bestiller og bilen bliver leveret på et fejeblad til døren.
Her acceptere kunden handlen hvis alt er som forventet ellers annullere de og bilen bliver kørt tilbage.

Fordel at de ikke skal have dyre salgs lokaler i et dyrt område.

Fra Århus
Tilmeldt 20. Dec 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har godt set at der er nogle som gør det i England.

Bilbranchen bliver mere digitalt ligesom alt andet. Omkostningerne til at skulle levere bilerne uden garanti for salg vil være alt for stor i forhold til fortjenesten.
Kunder vil den dag idag gerne prøvekøre bilen, og typisk skal de tænke over det bagefter inden man lukker en handel.

Måske bliver det en succes en dag, men der kommer til at gå nogle år endnu.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er succes i Frankrig men det er også et større land selvf.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)