Jeg arbejder hos Ford, men nu vil jeg gerne igang med at starte min egen bilforretning, som har fokus på salg af 1-3 år brugte biler i prisklassen 150-300.000 kr.
At starte sådan en forretning kræver stor kapital, så derfor vil jeg starte med 1-2 biler, og her kommer så mit spørgsmål.
Til en start vil jeg spare lokalerne væk. Jeg bor ved et lejlighedskompleks, hvor jeg har fået lov til at låne 2 p-pladser hvor de kan holde, og kontor bliver så ved privat adresse.
Vil i købe bil i 150-300.000 kr klassen ved en i privat hjem? Jeg tilbyder selvfølgelig det samme som en forhandler med eget sted (finansiering, reklamationsgaranti, osv.)
Formentlig ikke - Du kunne jo være et selskab med meget begrænset kapital og var der så noget alvorligt svigt - så var du uden for rækkevidde så formentlig ikke
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg ved ikke om du har tænk på forsikring af din bil, det er jo ikke sikker at give forsikringsselskab vil være med, når det er på offline grund eller ikke et sted du kan lukket af. var bare lige en tanke der slå slå mig da jeg så dit opslag.
Tror desværre lokation er vigtigt, da mange nok vil være skræmt væk ved at komme til en baggård til et boligkompleks. Det at købe en bil er en større overvejelse, hvor tillid (og specielt manglen heraf) kan have utroligt meget at sige. Tror selv en billig lokation med en officielt udseende garage vil være bedre.
Webmaster for Pladesmeden.com, Kantlister.dk & Bibus-sindby.dk
I Frankrig Er der flere og flere som kun sælger via internet.
De har et rum hvor bilen køre på en karrusel og laver 360 ° film, fotos , fotos af alle ridser, buler osv. De beskriver alt så godt som muligt.
Kunden bestiller og bilen bliver leveret på et fejeblad til døren.
Her acceptere kunden handlen hvis alt er som forventet ellers annullere de og bilen bliver kørt tilbage.
Fordel at de ikke skal have dyre salgs lokaler i et dyrt område.
Jeg har godt set at der er nogle som gør det i England.
Bilbranchen bliver mere digitalt ligesom alt andet. Omkostningerne til at skulle levere bilerne uden garanti for salg vil være alt for stor i forhold til fortjenesten.
Kunder vil den dag idag gerne prøvekøre bilen, og typisk skal de tænke over det bagefter inden man lukker en handel.
Måske bliver det en succes en dag, men der kommer til at gå nogle år endnu.