Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb under 18 år

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min far står desværre i den situations at min lillesøster under 15 år har lavet flere ordre på internettet uden tilladelse.

Hun har lavet ordre i hendes eget navn, men da hun ikke har haft min fars kortoplysninger har hun ved nogle ordre i stedet oprettet afbetalinger i mit far cpr nummer for at kunne betale for varerne. Ved andre ordre har hun fået regning tilsendt. Er der nogle der ved, hvad min fars rettigheder er her? Det er jo
dybt ulovlig det hun har lavet.

Samtidig kan vi ikke forstå, hvordan webshops kan godkende ordre via afbetaling og uden at se legimitation på større beløb, hvilket der desværre er tale om.

Håber der sidder nogle og kan fortælle os om, hvad hans rettigheder er.

Tilmeldt 22. Jul 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe det ikke er købt på hendes kort så tror jeg ikke der er meget at gøre.. Det kan jo aldrig bevises om det blot er din far der har skrevet datters navn osv osv..

Det var noget andet hvis det var på en bookmaker konto. Det har jeg selv arbejdet med.

Men ja, træels situation!

Tilmeldt 27. Dec 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er slet ikke købt på kort, men via afbetaling som webshops tilbyder ved køb. Det har man ikke skulle bruge kort til at oprette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre det er varer som webshoppen skulle kontrollere alder for - eller at de på anden vis har kunne se, at det var en person under 18, så tror jeg ikke der er noget at gøre. Lillesøster har misbrugt sit fars CPR som jeg forstår det og så tror shoppen jo det er en voksen

AT der så overhovedet er shops som idag tilbyder afbetaling alene med CPR som angivelse fatter jeg ikke, for hvis det var CPR misbrug = en fremmed der havde misbrugt det, så ville din far kunne få alt retur. Her er det hans egen datter, som han altså selv må opdrage til ikke at lave den slags, MEN jeg ville da (og mon ikke far har gjort det) kontakte de shops og beskrive hvad der er sket. Hvis varen er uskadt og kan returneres så er der jo dels 14 dages returret - og så er den løst, og ellers må far prøve at tale fornuft og appellere til den side, men det forudsætter jo, at det leverede, er i en stand, så det kan gå retur og stadigt have sin værdi (eller et afslag)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kan ikke lige se hvordan din far er bundet af de aftaler din søster har indgået.

Med mindre de kan fremvise en accept af aftalen fra din far, har de jo ikke indgået afdragsorningen med en myndig person. Og kredit givere har altså pligt til at kontrollere om aftalen indgåes med en myndig.

Der udover er der 14dages retur ret ved fjernsalg. Som bør udnyttes for at mindske tabet for alle parter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)