Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mand er startet selv som tømrer og har fået CVR nr. Det vælter ind med arbejde og vi har bedt banken om oprettelse af erhvervskonto. De har fået tilsendt likviditetsbudget, resultat budget og forretningsplan. De har nu afvist at oprette kontoen på baggrund af at jeg som hustru, står som ejer af to ejendomme (jeg har et udlejningshus og det hus vi bor i). Min mand ejer ingen af dem, skylder ikke noget nogen steder. Vi har forsøgt kontakt til andre banker men alene når han spørger om oprettelse af erhvervskonto, har de stortset slået bremsen i. Alene fordi han er ny startet virksomhed. What to do? Umiddelbart ser jeg ingen anden udvej end 1: vi lader os skille og han flytter op i mit udlejningshus - så er det da ikke mig der er årsag til det. 2: at han må lukke firmaet igen trods alt det arbejde der er og drømmen om denne virksomhed. Er der nogen der har prøvet noget tilsvarende??? Og hvad gjorde i? :-(

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes han skal jage videre. Det er ikke altid let at få erhvervskonto til nystartet tømrer - men du er jo ikke del af firmaet

www.lunarway.dk er en mulighed her, selv om det er en løsning uden kredit kort (men med hævekort) og en topop-konto 

 Jeg vil dog mene han kan finde en alm bank også - givet med en selvskyldnerkaution hvis han f.eks er startet som IVS som banker ikke er vilde med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi prøver og prøver nærmest alle banker men de er godt nok afvisende som skrevet - inden at have hørt særlig meget andet end at det er ny virksomhed og at hans hustru ejer to ejendomme. Jyske bank vil muligvis gerne se os men er heller ikke super positive. Øv hvor er det bare besværligt!!

Tilmeldt 23. Mar 17
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

prøv Lunarway business, som er en erhvervskonto, her får i en erhvervskonto med næsten 99% garanti indenfor 6-10 dage.

Hvis i skal bruge eller kender nogen som skal bruge kort-terminaler til deres forretning til modtagelse af betaling med kort så kan jeg tilbyde en komplet køreklar løsning som alle kan få uanset om man er gået konkurs eller står i RKI.

pøj pøj.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Møllevejen:

Vi prøver og prøver nærmest alle banker men de er godt nok afvisende som skrevet - inden at have hørt særlig meget andet end at det er ny virksomhed og at hans hustru ejer to ejendomme. Jyske bank vil muligvis gerne se os men er heller ikke super positive. Øv hvor er det bare besværligt!!

Er det en enkeltmandsvirksomhed? Så kan din mand jo anvende sin egen private konto i den forbindelse og få banken til at tilknytte hans CVR til kontoen. De kan godt afvise at gøre det, men han kan i det mindste prøve.

Hvis det er et selskab, så er det straks meget værre.

Jeg begriber ikke hvorfor det skal være så nemt at starte selskab hos SKAT, men at bankerne i realiteten blokerer efterfølgende. Det giver ikke mening.

Tilmeldt 23. Mar 17
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

vores idiotiske minister mener ikke der er noget problem at få erhvervskonto for nystartede virksomheder, men jeg hører om mange som har problemer.

Tilmeldt 4. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har vi forsøgt og den politik kører Nordea ikke med så det er afvist! Desværre 😏

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:

Jeg begriber ikke hvorfor det skal være så nemt at starte selskab hos SKAT, men at bankerne i realiteten blokerer efterfølgende. Det giver ikke mening.

Hvis en bank mener den kan tjene penge på en nystartet virksomhed så blokerer den ikke! Ikke dem alle i hvert fald.

 

Så hvis man ikke kan få en erhvervskonto er det spørgsmål om man ikke har tilstrækkeligt indtjeningspotentiale for bankerne, så simpelt kan det siges.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Banker blokerer ikke nogen de kan tjene penge på. Derimod kan der være mange andre grunde (også her som vi faktisk ikke får korrekt angivet) - men vil man betale hvad det koster og står man ikke i RKI - kan man få bankkonto til erhverv - det er klart udgangspunktet. De fleste har derimod ophævelser over at det koster noget - og det er en anden sag

Personligt synes jeg flere banker skulle tilbyde top-op konti med rene hævekort - men omvendt er det jo lidt det vi kender fra privaten for personer der ikke kan administrere et alm visadankort og derfor må gå rundt med electron eller debet kort, og til erhverv virker det måske useriøst. Omvendt - det ville løse et problem for en del - rent hævekort til topopkonto uden tilladelse til tilmelding af automatiske betalinger af regninger - med CVR til 1-2000 kr kunne sagtens give mening i en del banker - omvendt - kan man jo så bruge Lunar hvis det er behovet (og man er alene som ejer for ellers vil de ikke røre en)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Prøv nordea , de kan hjælpe med skattely firma ;)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)