Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At lave en ny WP side design paa en allerede WP side ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal opsætte et nyt design/thema i WP paa en allerede WP side hosted hos Unoeuro.  Hvis siden som den ser ud nu skal køre normalt indtil den nye design/side er klar hvordan gøres det saa nemmest ?

Mange tak

mvh

anders

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

opsæt en webserver på din egen computer, og udvikl den nye side derpå.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan også oprette siden (eller en kopi af den kørende side) på et subdomæne og bruge en af de gratis MySQL Databaser du har hos UnoEuro til det. Der er 2 databaser med "basic" på UnoEuro, en til test og en til produktion.
Så kan kunden kigge med og selv oprette tekster osv, så kan I switche når det er klar.

Husk at sætte noindex på din testversion og husk at fjerne noindex når den går live.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for svar.

Uha det blev teknisk :-). jeg maa undersoge de to muligheder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er for nørdet, så kan det være du kan bruge et modul til Wordpress, som f.eks.

https://wordpress.org/plugins/wp-theme-test/

Jeg har ikke prøvet det, men der må findes et modul, der gør at du kan arbejde på et theme og skifte dem, som webdesigner uden at der skal en udvikler indover.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

pbille:

Hvis det er for nørdet, så kan det være du kan bruge et modul til Wordpress, som f.eks.

https://wordpress.org/plugins/wp-theme-test/

Jeg har ikke prøvet det, men der må findes et modul, der gør at du kan arbejde på et theme og skifte dem, som webdesigner uden at der skal en udvikler indover.

Tak

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

pbille:

Du kan også oprette siden (eller en kopi af den kørende side) på et subdomæne og bruge en af de gratis MySQL Databaser du har hos UnoEuro til det. Der er 2 databaser med "basic" på UnoEuro, en til test og en til produktion.
Så kan kunden kigge med og selv oprette tekster osv, så kan I switche når det er klar.

Husk at sætte noindex på din testversion og husk at fjerne noindex når den går live.

Naa de plugins synes ikke at virker. Naar man har f.eks ændret en farve paa test thema og gør det live kommer ændringerne ikke med.

men nu har jeg provet det er subdomæne paa min egen side hos Unoeuro for lige at teste det. Jeg fik sat et subdomæne navn op kaldet  test.minside.dk og installeret WP med 1 click. 

Under file manager har jeg public_html  og test  saa public_html  er den orginale hjemmeside.

Nu kan jeg saa paa min test.minside.dk sætte det nye thema op, saa langt saa godt :)

Men hvad saa efter saa siden paa test.minside.dk  er sat op, alle plugins, widgets URL, siderne osv er som det skal være, hvordan for jeg saa dette flyttet over paa   minside.dk  ?

For  f.eks vil de URLs som jeg laver paa test.minside.dk  hedder  test.minside.dk/kontakt Osv.   men det skal jo hedde minside.dk/kontakt  ?

jeg kan ikke lige se det for mig hvordan :-)

Og du nævner at jeg skal sætte Noindex paa test siden, er det ikke bare at kryds af i Bed søgemaskiner om ikke at indeksere dette websted  under WP paa test siden ?

Ellers hvordan sætter man noindex paa ?

Sorry men det er ikke lige noget jeg har provet foer ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen Tak Yes

spændende :-)

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

pbille:
Alle de URLs du laver skal være "relative", dvs. du må kun skrive "/" til startside og ikke "domæne.dk/". eller "/kontakt" og ikke "domæne.dk/kontakt".

Hej igen

Nu har jeg jo saa sat det her subdomæne site op paa min egen side. Jeg maa sige jeg ser ikke hvordan jeg skal kunne lave hver URL  saakaldt "relative".  og kun faa kontakt siden til at hedde /kontakt 

Naar jeg opretter en side og skriver kontakt i Title bliver det jo automaisk til  http://test.minside.dk/kontakt/

Beklager men den gaar ikke lige ind paa lystavlen

Har googlet det men bliver nok mere forvirret af det :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)