Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eventkoordinator

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen, jeg har brug for hjælp med hvordan jeg finder en elevplads som eventkoordinator før at jeg kan starte mig udannelse. Det jeg ellers er nysgerrig over er om der muligvis er andre uddannelser eller måder jeg kan komme til at arbejde med noget lign. da jeg ny har søgt elevplads i ca. 2 måneder. 

Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp da ingen af de 7 studievejlerede jeg har snakket med kan. Skype-Speechless

Tilmeldt 6. Mar 18
Indlæg ialt: 14
Fra  Mammawear.dk Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Camilla

Først og fremmest skal du regne med at arbejdet med at finde en elevplads kræver at du smøger ærmerne op, og begynder at søge rundt på nettet.

Søg på alle de nærliggende byer du vil kunne arbejde i, en efter en, og søg efter virksomhederne med søgeord som events, spillested, koncerter, sportevents, kongres, eventkoordinator osv. og så undersøger du om virksomhedernes profil lyder som et sted hvor man har eventpersonale ansat. Husk, det er ikke sikkert de har haft elever før, men det kan jo være de får interessen hvis de får en god ansøgning Smile

Efter du har fundet en forhåbentlig lang liste med potentielle steder, så sender du en god motiveret ansøgning afsted til, dem alle. Dine studievejledere må kunne hjælpe med at gennemgå CV og en af dine ansøgninger på forhånd.

Andre muligheder er at komme ind ad en anden vej, som mange gør enten ved meget praktisk erfaring eller andre uddannelser, det kunne være:

Serviceøkonom, tjener, receptionist, sælger, konferencekoordinator, Bachelor i sport, events, turisme mv., kontoruddannelser, markedsføringsøkonom, bartendere +++

Held og lykke med det:-)

Tilmeldt 10. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak! Det er mere hjælp end jeg har fået af mine studie vejledere ☺️

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Camilla

Der er mange veje ind i den branche. Jeg "freelancer" ved siden af min tømre gerning om sommeren på store festivaller(Northside, Tinderbox bl.a) og det har skaffet MIG en masse kontakter, arbejde og netværk inden for denne branche.

Min anbefaling vil være at skaffe dig noget frivilligt arbejde på diverse festivaller, koncerter og andre events. Så kan du skabe et netværk og VIGTIGST....få dig noget erfaring ! Den vej igennem kan du også arbejde dig op og få mere ansvar og løn for dit arbejde. Det lyder kedeligt men det er rigtigt. Det er virkelig en branche hvor man kommer langt på sit netværk. Og der er en generel mangle på frivillige på mange festivaller. 

Hvis der er noget mere specifikt du vil have svar på, så spørger du bare :-)

vh

michael

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)