Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af B-vare fra webshoppen i loppereolen - regnskab ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Indimellem sælger jeg private ting på loppereolen. Det sker max.2 gange om året.

Siden oktober har vi en webshop og det sker jo af og til, at vi har varer med fejl, som vi sælger som 2.sortering med rabat. Så langt så godt.

Jeg tænker bare, hvad nu hvis jeg vil sælge 2.sorteringsvare i loppereolen....må jeg det ?

Og hvis - hvordan skal jeg så føre regsnkab på de varer jeg har solgt der, loppereolsbutikken er jo kommissionssalg.

F.eks. jeg har en artikel som jeg sætter nedi prisen på 89 kr. og vil sælge den i loppereolen. 

Butikken tager 15% kommission.

Nogen der kan hjælpe ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige først må loppereolen kunne sige dig om de kan håndtere at du er momsregistreret og sælger varer af deres kanal, for du skal stadigt jo sælge med moms. De må så nok også kunne sige noget om praktisk afregning men slut vil jo blive, at du har et vareforbrug der svarer til varens oprindelige pris (lad os sige 100 kr) og så sælges den måske for samme 100 kr og du før så 15 kr ind - men momsreguleringen er nok det drilske. Måske en som Jesper_NL har et bud, hvis ikke loppereolen har en rutine for det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.
Det var også kun en tankegang - men kan godt se, det bliver alt for bøvlt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)