Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

servicefradrag og mobilepay

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen,

Jeg er lige startet op som selvstændig vinduespudser. jeg kunne godt tænke mig at kunne tilbyde mine kunder betalig via mobilepay.
men hvordan kan jeg gøre det nemmest? og samtidig gøre så de kan bruge servicefradraget?

Jeg har mobilepay myshop, hvor kunderne bare kan sende et beløb til et seks cifret nummer og så har de betalt. det er super nemt og smart. problemet er at på den måde modtager de kun en elektronisk kvittering, og ikke en faktura der beviser hvilket arbejde der er udført. og så kan de i sidste ende få problemer med skat.

Jeg har også mobilepay invoice hvor jeg sender dem en faktura via email, hvor de så kan vælge at betale den med mobilepay. men så synes jeg lidt det smarte er gået af, så kunne jeg ligeså godt bare sende en normal faktura til at starte med.

nogen der ved hvordan jeg nemmest kommer til at få gavn både af mobilepay og servicefradrage?
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved at gøre det nemt for kunderne at opfylde betingelserne for at få fradrag hos SKAT: Send dem en faktura som er deres bevis på udført arbejde.

OBS! Tjek med SKAT hvilke oplysninger de skal bruge når borgere skal have fradrag for serviceydelser. Husker det ikke på stående fod, men mener f.eks. at CVR nr. er påkrævet (det er dog gæt)

Tilmeldt 10. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Det rigtigt jeg kan sende dem en faktura. Men så forsvinder det smarte og nemme ved mobilepay. Er der ikke en måde de modtager fakturaen direkte i deres mobilepay ? Ligesom når man anmoder om penge. Bare med faktura.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Sieck:

Tak for svar. Det rigtigt jeg kan sende dem en faktura. Men så forsvinder det smarte og nemme ved mobilepay. Er der ikke en måde de modtager fakturaen direkte i deres mobilepay ? Ligesom når man anmoder om penge. Bare med faktura.

Jeg vover den påstand, at det vel ville være nemmest at spørge MobilePay support direkte om mulighederne for dette? Og hvis ikke det er muligt, kunne det jo være de kunne se det smarte i sådan en integration/mulighed og sørge for det kom videre til deres udviklingsafdeling.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske en mulighed:

https://www.mobilepay.dk/erhverv/abonnementer-og-fakturering/mobilepay-invoice

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tillykke med opstarten :-)

Sieck:
Jeg har også mobilepay invoice hvor jeg sender dem en faktura via email, hvor de så kan vælge at betale den med mobilepay. men så synes jeg lidt det smarte er gået af, så kunne jeg ligeså godt bare sende en normal faktura til at starte med.

Måske der ligger muligheder i dit regnskabsprogram? F.eks. har Dinero muligheden for at fakturere til mobilepay https://dinero.dk/support/mobilepay/ 

Jeg kender ikke deres løsning, så om den lige opfylder det du har brug for ved jeg ikke - men tænker det er en vej der er værd at undersøge (også om andre regnskabsprogrammer har muligheden.)

Held og lykke med din virksomhed
/Brian

Tilmeldt 10. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

dinero har en funktion hvor man kan sende en faktura til deres email hvor efter de så kan sende beløbet til mit Mobilepay nummer.
Men det ligeså meget besvær for mig som at sende en faktura uden mulighed for Mobilepay. Og kunderne ville også fortrække hvis betalings anmodningen kom direkte i deres mobilepay.

Men ja jeg må nok prøve at høre Mobilepay om de kender en løsning.
Der var måske bare andre her inde der havde fundet en fiks måde at gøre det på.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)