Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

produktion af køkkenmaskiner.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nød til at komme over muren.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Sludder - det er ikke et faktum. Det er et gæt fra din side.

Hvis de lytter til ham og ser, at de kan lave det uden ham, så er der ingen aftale. Men de ved også godt, at der skal arbejdes på udvikling og tror de på ham, så kan der sagtens blive en aftale.

Sikke da en gang vrøvl du kommer med. 

Hvis jeg er så forkert på den, så må du da lige forklare hvorfor du mener de skulle ville indgå en aftale med ham, Som tidligere nævnt kommer han jo på ingen måde med noget unikt,  kun en "luftigt"  ide til et apparat som allerede findes.  Hvad er det lige han skal bidrage med som de ikke kan i forvejen? 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kritisk er sundt.

Vi prøver at hjælpe dig over muren.

Fra Århus
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle de ting i nævner her er jo præcis grunden til at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal gå gå i gang.

1. Som der bliver skrevet, at få det produceret selv ville være ufatteligt kostbar, og svært at få ind på markedet. Men dog den bedste/sikreste måde at få mest muligt ud af produktet, og med mulighed for at tage patent på designet og måske også funktionaliteten af apparatet.
- (men har bare ikke millioner på kontoen til at få det produceret)

2. At få et allerede eksisterende firma med et godt navn til at producere det. Ville være nemt. Det ville være ude af mine hænder og jeg kan gå videre med andre ideer. Best case senario ville være at de er søde og rare og forstår hvad jeg siger og måske giver mig royalties af produktet og forhåbligt efterfølgende udgaver af produktet.
Worst case vil være at de siger tak for det og tænker god idé den napper vi lige. Og enten napper det helt eller spiser mig af med meget mindre end ville være fair.

Derfor tænker jeg om i tror det ville være en idé at få produceret en prototype som fungere. Derefter søger patentet og så Går til et firma og får det produceret.
Man kunne vel også gøre det at både jeg og firmaet underskrev et stykke papir inden jeg pitchede ideen, hvor der stod at det givende firma ikke må bruge ideen medmindre jeg er en del af det?
-tror i det ville være muligt?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en del downer svar her på siden, og det er også klart at der er risiko ved forskellige strategier. 

Først så er det ret usandsynligt fra din beskrivelse at du kan få nogensomhelst beskyttelse på produktet, da der ikke er "opfinderhøjde" på det du nævner. Der er masser der gerne vil tage dine penge for at forsøge, så din primære beskyttelse er de ting du kan som du kan overføre til produktet salgs og produktmæssigt. Selv hvis du fik beskyttelse ville et større firma bare kunne drukne dig i advokatregninger. 

Kommercielt så er det klart at det er endog meget svært at bearbejde B2C segmentet medmindre vi taler om et meget niche baseret produkt, og der er umuligt for et startup at scalere på samme vis som store virksomheder.

Du skal kende dit marked og du skal have et uhyre godt billede af hvordan du tjener penge når du har produktet.

Danmark er MEGET dyrt at produktudvikle i med eksterne folk, og med din profil vil jeg foreslå dig at du finder en partner der kan det tekniske. Du kommer uhyggelig let til at sidde med et halvgodt produkt som du ikke tjener nok penge på til at få gjort rigtig godt, og så sidde mellem de stole at du forsøger at klare ting selv fordi du brænder dig på konsulenter. Kort sagt så tjener konsulenter penge på at bruge timer uanset hvad de producerer for dig, og du tjener penge på at sælge hvad de producerer for dig.

Jeg kan anbefale dig at kontakte

Kapacitet A/S

Ryvangs Allé 81, 1.

2900 Hellerup

kapacitet.dk

Som er et udviklingshus, som du sikkert ikke har råd til at få til at lave tingene for dig, men de tilbyder en halvdags session med mekaniske og elektriske udviklingsfolk til ca 5000kr, og det lyder som det vil være ekstremt givtigt for dig at kunne have 3-4 timer til at stille alle de produktionsmæssige og udviklingsmæssige spørgsmål du kan finde på, for her er det umuligt at vide om du skal bruge 100000kr eller 2,5 mio.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)