Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(Anderledes) Afhentningsløsning på webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 05:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg ligger inde med en webshop, som sælger ét produkt, med et ønske om IKKE at afsende varer i første omgang, men derimod at lade kunden vælge 1 af X antal byer at afhente i. Dertil vil kunden blive oplyst et tlf-nummer på medarbejderen i den givne by, som har sit varelager derhjemme.

Aftalen vil først være gældende ved telefonisk bekræftelse med denne medarbejder, som aftaler tidspunkt og 'offentligt sted' (eller lign.) at mødes med kunden, og betalingen sker ved fremmødet.

(Bekendtgørelse om oplysning om salgspris og enhedspris for forbrugsvarer § 3.
Erhvervsdrivende, der udbyder varer til forbrugere, skal i salgslokalet, eller hvor varerne i øvrigt udstilles til salg, oplyse om såvel salgspris som enhedspris for den udbudte vare eller varemængde efter nedenstående bestemmelser. Prisoplysningerne skal gives tydeligt, let læseligt og således, at der ikke kan opstå tvivl om, hvilken vare prisoplysningerne vedrører.)

- Før jeg uddyber mere og begrunder dette valg, vil jeg lige høre jer om der er regler for, om man  hvor man må lade kunden afhente ordren, og hvad der hertil skal skrives i handelsbetingelserne.
- Kan dette overhovedet lade sig gøre?


Hav en rigtig god dag derude! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over at du jo så driver online salg og dermed som du skriver jo skal oplyse om varen - prisen mm så skal du give 14 dages returret  uanset kunden fysisk henter i butik eller hos en af dine "folk". Det er en alm onlinehandel når der bestilles online - uanset hvor der så hentes - så der er ikke så meget andet i det, end det med at varen skal afhentes og så det, for mig komplicerede i, at kunden skal ringe til en for at kunne hente sin vare der -

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Sep 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Årsagen til, at kunden skal ringe for at aftale afhentningssted er, at det er private adresser. Jeg har ikke styr på, om det er lovligt eller ej, - altså om det skal være en fysisk butiks adresse, eller om det må være hvor som helst man sælger til kunden (eks. en tankstation)

Kan du svare på dette, eller linke til nogle paragraffer?

Mvh. Victor

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)