Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forstand på wordpress?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

No offence Amanda, men med det spørgsmål, så bør du ikke påtage dig den opgave! 

Sig fra! Der er grænser for hvad man som virksomhed kan forvente fra en praktikant, du skal ikke lade som om du har forstand på noget du ikke har. 

Til rådet om ftp, så er det ikke nok ... du skal både lave backup af FTP og af databasen. 
Men når du ikke har forstand på det, så bør du nok ikke kaste dig ud i dette. 

Håber du undgår der sker noget fatalt med den eksistrende hjemmeside.

De bedste hilsner, 
Dennis

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Tilmeldt 30. Dec 14
Indlæg ialt: 8
Fra  Hostworld Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekommen - Du skriver bare en privat besked hvis du sidder fast, men guiden burde kunne klare det, da det ikke kræver det vilde tekniske.

Held og lykke!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis O. Madsen:

No offence Amanda, men med det spørgsmål, så bør du ikke påtage dig den opgave! 

Sig fra! Der er grænser for hvad man som virksomhed kan forvente fra en praktikant, du skal ikke lade som om du har forstand på noget du ikke har. 

Til rådet om ftp, så er det ikke nok ... du skal både lave backup af FTP og af databasen. 
Men når du ikke har forstand på det, så bør du nok ikke kaste dig ud i dette. 

Håber du undgår der sker noget fatalt med den eksistrende hjemmeside.

De bedste hilsner, 
Dennis

Taget i betragtning af at tråden er 2 dage gammel, så er databasen nok overskrevet nu.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 15. Jan 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har prøvet at gøre det på din måde :-)

Når jeg har valgt "public_html" og downloadet det, hvor bliver det så lagret? Hvordan tjekker jeg at den rent faktisk har hentet det hele og at jeg derfor ikke har lavet en fejl :-)

Desuden har jeg downloadet det inde på MySQL, tror jeg har gjort det korrekt :-)

Hvis jeg nu har gjort ovenstående korrekt, kan jeg så vælge at acceptere og derefter uploade det som jeg har downloadet, til den "nye" hjemmeside i wordpress? :-)
Tilmeldt 15. Jan 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Min opgave er at optimere SEO samt generel optimering af hjemmesiden. Så det er ikke en af mine opgaver, det er bare en forhindring som jeg har nået på min vej til mine rigtige opgaver. Hvilket jeg skal udføre for overhovedet at skrive min hovedopgave på min uddannelse. Så jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal udføre mine opgaver, hvis jeg ikke får løst ovenstående problem.
Hvad anbefaler du at jeg gør i stedet for? For at jeg kan optimere tidligere nævnte.

- Amanda
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

amanda07:
Hvis jeg nu har gjort ovenstående korrekt, kan jeg så vælge at acceptere og derefter uploade det som jeg har downloadet, til den "nye" hjemmeside i wordpress? :-)

Hvad er det du ønsker at opnå ved at uploade det hele igen?
Hvorfor overhovedet begynde på reinstallation hvis du vil have samme indhold m.m. op igen?

Hvis det er fordi den nuværende hjemmeside ikke er i Wordpress, så kan du ikke bare skifte den ved at installere Wordpress og så uploade filer og database fra det gamle system - så skal du finde en måde at konvertere data på så de passer til Wordpress ;-)

Held og lykke med projektet
/Brian

Tilmeldt 15. Jan 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har det problem, at min chef har fået en virksomhed til at opsætte hjemmesiden for en del år siden. Nu eksisterer den virksomhed ikke mere. Han har hverken brugernavn eller kodeord til at kunne redigere hjemmesiden. Desuden ved han slet ikke hvilket program hjemmesiden er opsat i, så jeg er generelt lidt på bar bund. Derfor jeg måske vil lave en ny hjemmeside med samme indhold, og derfra optimerer SEO, billeder, tekst osv. :-)

- Amanda
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

amanda07:
Desuden ved han slet ikke hvilket program hjemmesiden er opsat i, så jeg er generelt lidt på bar bund.

Så er mit bedste råd at få hjælp til at få afklaret hvordan siden er lavet, der findes helt sikkert lettere måder at få adgang til systemet på end ved at lave en ny hjemmeside og konvertere data :-)

De fleste udviklere kan skaffe dig adgang til systemet når du både har ftp- og mysql-adgang.

/Brian

Tilmeldt 15. Jan 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak! Ved du eventuelt hvem jeg kan kontakte for at få hjælp til det? Det er nemlig ikke muligt at få fat på ham der dengang opsatte hjemmesiden :-)

- Amanda
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

amanda07:
Tak! Ved du eventuelt hvem jeg kan kontakte for at få hjælp til det? Det er nemlig ikke muligt at få fat på ham der dengang opsatte hjemmesiden :-)

Det er ikke usandsynligt at jeg kender en, men det vil hjælpe en del hvis du vil sende et link til hjemmesiden og evt. oplyse hvor i landet det er.

Hvis du ikke vil oplyse det i tråden, så svar via privat besked.

DBH
/Brian

Disclaimer: Jeg laver ikke hjemmesider eller noget der bare ligner ;-)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)