Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rabat og moms

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg har spurgt til at blive forhandler på en vare og har fået følgende svar:

Du kan få 35% forhandlerrabat, dvs. normalprisen er kr. 160 inkl. moms og du kan få den for kr. 104 ex moms.

Så er det jeg studser lidt for det er rigtig nok en forskel på 35%, men den ene er med moms og den anden uden.
Reelt er det kun 18,75% i rabat (så vidt jeg kan regne ud)

Jeg har spurgt ind til det og de står fast på at det er korrekt, de beregner rabatten ud fra detailpris inkl. moms.

Er jeg helt gal på den når jeg påstår at det ikke er 35% rabat og er ovenstående normal praksis?

mvh
jpi
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis rabatten er udtryk for en prisnedsættelse så har du ret https://www.tax.dk/jv/da/D_A_8_1_1_4.htm med alt jeg ved - vent evt på f.eks. jesper_nl

Omvendt er det jo mere spørgsmål om de i virkeligheden kun vil give dig de der ca 18% rabat - for det er jo lovligt nok hvis de siger du kan få den til 104 kr ex moms svarende til 130 kr inkl moms - men hvorfor de regner som de gør, hvis det er udtryk for en prisnedsættelse - det ved jeg ikke


vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt med på at de må sælge det til den pris de ønsker :)
Spørgsmålet er om man kan kalde det for 35% rabat
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

nej ikke hvis rabatten er udtryk for prisnedsættelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jpi:
Jeg har spurgt ind til det og de står fast på at det er korrekt, de beregner rabatten ud fra detailpris inkl. moms.

Useriøs måde at lave beregningen på da B2B priser normalt altid er uden moms. 

Så det kan jo kun være for at få rabat satsen til at se imponerende ud.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Rabatsatsen kalkuleres ALTID på varekøbet ex moms, når det er BTB.

Det er et firma, der sælger til dig, så du skal aldrig oplyses prisen incl moms, men altid excl moms.

Så jeg giver Ravn helt ret i, at de er både useriøse og amatøragtige, hvis de fastholder deres udsagn.

De skal sige til dig at vejledende pris til forbruger er 200,- svarende til kr 160 ex moms og du får 35% i rabat på det, hvilket giver kr 104,-. Hverken mere eller mindre. Hvis du kun får 18,75% i rabat, så er det heller ikke værd at spilde tid på.

Tilmeldt 18. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Flemming:

De skal sige til dig at vejledende pris til forbruger er 200,- svarende til kr 160 ex moms og du får 35% i rabat på det, hvilket giver kr 104,-. Hverken mere eller mindre. Hvis du kun får 18,75% i rabat, så er det heller ikke værd at spilde tid på.



Vejledende pris til forbruger er 160,- inkl. moms IKKE 200 inkl. moms
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jpi:
Flemming:

De skal sige til dig at vejledende pris til forbruger er 200,- svarende til kr 160 ex moms og du får 35% i rabat på det, hvilket giver kr 104,-. Hverken mere eller mindre. Hvis du kun får 18,75% i rabat, så er det heller ikke værd at spilde tid på.



Vejledende pris til forbruger er 160,- inkl. moms IKKE 200 inkl. moms

Ja, det forstod jeg godt. Jeg svarede hvad de BURDE have oplyst dig. For de kan ikke BÅDE give 35% på 160 incl moms OG have en nettopris 104 ex moms. Derfor min formulering, som ville give mening med 35% OG kostpris på 104 kr.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)