Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. Dropshipping og Moms indenfor EU's grænser

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg er i kontakt med et polsk Pick & Pack hotel som kommer til at sende alle mine pakker ud til hele europa. Jeg er dog i tvivl om hvordan det forholder sig med moms. Varerne kommer jo aldrig til DK, men derimod direkte fra Kina til Polen.
Er det stadig 25% moms der skal pålægges på alle salg til alle EU lande når varerne bliver sendt fra Polen og er der andet jeg skal være opmærksom på?
Jeg planlægger at sælge til de fleste EU lande, hvor Polen kommer til at fungere som centralen.

Håber nogle kan hjælpe og mange tak for jeres tid :-)

Mvh. Patrick
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

nej ikke dansk moms- Her kommer varen fra Kina til Polen og det betyder at kunden i Polen vil skulle fortolde varen, betale told og evt afgift OG Polsk moms (standard rate 23%) - Der er så nogle grænser som kan gøre du skal være Polsk momsregistreret 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
nej ikke dansk moms- Her kommer varen fra Kina til Polen og det betyder at kunden i Polen vil skulle fortolde varen, betale told og evt afgift

Hvordan det for der er jo ingen kunde i polen, der jo kun et lager.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
nej ikke dansk moms- Her kommer varen fra Kina til Polen og det betyder at kunden i Polen vil skulle fortolde varen, betale told og evt afgift

Hvordan det for der er jo ingen kunde i polen, der jo kun et lager.

Hvis pick pack lager - så må de vel have system til det og evt håndtere told ved ankomst fra Kina til Polen  -og så fakturere moms videre korrekt til private modtagere i Polen og andre steder i EU. Det må man vel gå ud fra det Pick Pack lager har system til. Når varen kommer videre til private fra pick pack skal den jo have moms på (formentlig så Polsk hvis de er opført som momsregistreret importør / pick pack videresender)

De må kunne svare præcis til trådstarter hvordan de håndterer det for, at den private modtager skal betale moms er jo klart nok - blot ikke dansk.

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)