Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

underlig ordre

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Fra  Shoptonic Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Vil prøve at skrive dette så enkelt som muligt.

Jeg har for en uge siden modtaget en ordre på min webshop der var lidt underlig.

Selve ordren var ikke underlig, men modtager informationerne var.

Ordren blev placeret af en Jens Jensen, med en meget ligetil email adresse, et tlf nr. med 4x samme tal.

Jeg indrømmer at jeg burde have undersøgt ægtheden før jeg sende pakken afsted, men da jeg havde travlt med at pakke orden ned, tænkte jeg ikke mere over det, da navnet jo sagtens kunne være rigtigt, samt email, og tlf. nr var måske bare for at skrive noget.

Jeg får derfor lavet en GLS label, smidt på pakken, og pakken afsted dagen efter.

Et par dage efter ser jeg så at GLS har pakken i deres depot, da de åbenbart ikke kan finde adressen.

Jeg undersøger derfor selv adressen, og kunne desværre heller ikke finde den.

Derefter kigger jeg på ordren igen, og ser først nu at betalingen ikke er blevet gennemført. I farten har jeg kun set at ordren er placeret med Visa, visa electron, Mastercard, som der står, og nedenunder står der så at betalingen ikke er gennemført.

Jeg skriver derfor til GLS og beder dem stoppe pakken og returnere dem, hvilket de så har gjort.

Jeg prøvede så at sende en mail til den email adresse orden blev placeret med, hvor sætter flueben i at jeg vil have kvittering for modtagelse af mailen. Hvilket jeg får med det samme, hvori der står at email adressen ikke eksistere.

Ip adressen fra ordren stammer også helt fra Thailand

Jeg er skam klar over at det er min egen skyld at jeg når at sende pakken afsted, da jeg burde have været mere mistroisk og have undersøgt kunden først.

Min spørgsmål er nu om der er flere der har oplevet dette, og evt. ved hvad det skyldes og om jeg skal gøre noget videre med det?

Jeg kan nemlig ikke selv se hvad den person der nu har placeret ordren, skulle få ud af det, da adressen ikke eksistere.

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 96
Fra  Minie.dk Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alek,


Det du beskriver der, er du ikke den eneste der har oplevet! Ej heller hverken den første eller sidste... Men hvad du kan gøre ved det? Du mener teknisk? :) Må jeg se din hjemmeside?

- Louise

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden henter vel pakken i pakkeshop og har så det ud af det? - IP adresse kan jo let være Thailand selvom man sidder i Bagsværd med VPN

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Fra  Shoptonic Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er selvfølgelig en mulighed

Tilmeldt 12. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Fra  Shoptonic Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja da, shoptonic.dk

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 96
Fra  Minie.dk Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alek,


Når jeg klikker på dit link, så bliver jeg sendt til ".dk/magento" på mobilen? Når jeg forsøger at gå til forsiden, ved at slette magento fra adressefeltet, så henter den samme side ned igen? :/ Er det meningen at den skal gøre sådan?


- Louise

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Kunden henter vel pakken i pakkeshop og har så det ud af det? - IP adresse kan jo let være Thailand selvom man sidder i Bagsværd med VPN

vh John Hannover

Ikke hvis hverken fysisk adresse eller email-adressen ikke eksisterer. Så får han jo ikke noget at hente pakken med.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen er så drevne svindlere at de stiller sig hvor pakketrans vil ankomme og så modtage pakken på gaden ... 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Cookie - John Hannover:

Kunden henter vel pakken i pakkeshop og har så det ud af det? - IP adresse kan jo let være Thailand selvom man sidder i Bagsværd med VPN

vh John Hannover

Ikke hvis hverken fysisk adresse eller email-adressen ikke eksisterer. Så får han jo ikke noget at hente pakken med.

Nej erkender det ikke giver meget mening - specielt når du jo også fik pakken retur

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

En ordre som denne er typisk et tegn på at andre har interesse i at se din shops checkout flow.

Det er almindeligt at udviklere og webshopejere kigger på købsflowet i andre webshop, som inspiration til deres egne optimeringer. I den sammenhæng opretter de en ordre, gennemfører checkout processen og undlader at betale. Normalt strander bestillingen her.

Det er så uheldigt at du har afsendt ordren selv om den ikke var betalt.

---

Svindlere er trods alt smarte nok til at sikre sig at ordren bliver betalt, så den under normale omstændigheder også bliver afsendt. :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)