Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny ferielov + nyansatte med ferie med løn - hvad gør I?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vi skal til at ansætte vores første fastansatte fra februar 2019.

Det drejer sig om en standard funktionærkontrakt og ferie med løn.

Vi er dog lidt i tvivl om, hvordan vi i praksis skal agere ift. lønsystem/bogføring - især med de nye regler.
Vi planlægger i Gratisal at indskrive medarbjederen som havende ferie med løn og gøre brug af deres bogførings-overførsel til e-conomic.

Spørgsmål:

1) Hvordan bør vi ændre vores proces ifm. de lønudbetalinger, som foregår fra 1. september 2019 til 31. august 2020 (de "indefryste")?
2) Skal vi fx selv foretage en "manuel indbetaling" af de indefrosne feriepenge til Lønmodtagernes Fond for Tilgodehavende Feriemidler?
3) Hvad skal vi gøre ift. de 1% ferietillæg? Min forståelse er, at disse også skal udbetales på ny vis (2x årligt, fremfor 1x)?

Beklager disse "rookie" spørgsmål - tænker der sikkert også er andre, som kunne have gavn af ovenstående.

Tak for svar!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)