Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer man igang med linkbuilding

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Nov 18
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg driver en forholdsvis nystartet affiliate side, som jeg selvfølgelig skriver en masse artikler på, for at få så meget indekseret som overhovedet muligt.

På mange sider står der, at linkbuilding er noget af det aller vigtigste, når det kommer til SEO, men hvordan kommer man lige i gang med linkbuilding?

Når jeg søger rundt omkring på nettet for at finde debatforums mm. der debatterer om emnet, er disse debattråde typisk 5-10 år gammel...

Vh

Peter

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Der er mange slags link, som du kan bygge, og de har forskellige risiko-profiler i forhold til Googles retningslinjer. 

Her har du et kort podcast med nogle typiske ideer til linkbuilding via content og outreach: 



O
g her har du ét, hvor vi taler om velgørenhedslinks (lidt mere risiko, men stadig begrænset, hvis det gøres rigtigt) 



Tjek også Mads Nordskovs blogpost her: https://www.lazytoro.com/da/linkbuilding-affiliate-marketers/

Håber, du kan bruge det som inspiration til en start :-)

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 43
Fra  Baser ApS Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Linkcentralen, 

Kan man kun få et link på jeres hjemmeside hvis man betaler? Eller er der også en gratis måde?

Salgs direktør i Baser, hvor vi har lavet verdens bedste parasolfod. Min erfaring: B2B og retail salg i DK, DE, NL.

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det er helt gratis men så bliver dit link bare ikke fremhævet :)

Du kan også få fremhævet et link uden at betale hvis du linker igen til os.

I kan tilmelde to ens links til to forskellige kategorier hvis de passer ind.

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 43
Fra  Baser ApS Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Okay, det er selvfølgelig en positiv ting. Når jeg så adder vores site hvor lang tid går der så cirka?

Salgs direktør i Baser, hvor vi har lavet verdens bedste parasolfod. Min erfaring: B2B og retail salg i DK, DE, NL.

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra 1 - 2 dage til nogle uger normalt. Længere tid så er linket nok blevet fjernet eller står i standby.

Lige pt. går det sløvt med nye affiliate links som jeg også tilmelder af og til og derfor sætter jeg næsten kun almindelige links på for tiden hvilket jo formindsker køen af links.

Men igen linker man til os eller betaler kommer det på senest inden for 2 dage.

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 43
Fra  Baser ApS Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay fedt, jeg ser på det :) Tak for hjælpen!

Salgs direktør i Baser, hvor vi har lavet verdens bedste parasolfod. Min erfaring: B2B og retail salg i DK, DE, NL.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og så er der generelle linkkataloger. De fleste er der ikke megen værdi i mere (sådan har det været i mange år). Tjek i dit SEO-tool, hvad sådan et et site ranker på, hvis det overhovedet ranker, før du får et link derfra. (Jeg kender ikke det omtalte site, men det er let at undersøge det) 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Herfølge
Tilmeldt 10. Nov 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med i denne her samtale :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej :)
Jeg har fuldt Brian Dean’s kursus i linkbuilding (kostede over 6000 kr).

Her er en af de vigtigste takes på det at du ikke skal spilde tiden på at lave alt for meget indhold til dine brugere.

Lav i stedet indhold til dine ‘linkreators’ - folk der har mulighed for at linke til dig.

Han har lavet masser af videoer på youtube der er gratis og anbefalelsesværdigt.

Til at starte med linkbuilding selv er der en linkbuildingliste hos Morningtrain.dk og på linkbuilding.dk

Ellers er der linkklubben.

Alt hvad jeg ved om linkbuilding er noget jeg har lært mig selv ved at se videoer, følge guides på nettet og holde mig opdateret i diverse fora.

Du skal have links med relevans, autoritet og troværdighed.

Hvis du har skrevet godt indhold og det er indekseret og søgeoptimeret, så skal du i gang med aktivt at bygge links dertil.

Der er masser af strategier..

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)