Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønmodtager og selvstændig erhvervsdrivende

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej - jeg håber at I kan hjælpe med mit spørgsmål.

Jeg er almindelig lønmodtager men vil gerne udvikle en software løsning ved siden af. Derfor vil jeg hyre nogle freelance udviklere som kan udvikle det for mig. Det tager noget tid før det er færdig og til at starte med kommer der ikke til at være en indtægt fra det stykke software.

Kan jeg modregne den udgift jeg har til udvikling af software i min lønindkomst og dermed betale mindre skat ved fx at bruge virksomhedsskatte ordningen?

På forhånd tak.
for hjælpen.
Anders
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej lønmodtager indkomst kan ikke indgå i VSO

Du kan stifte virksomhed eller seskab og så få fradrag for udviklingen - forudsat den jo satser på at der skal blive indtægt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Tak for dit svar.
Jeg undrede mig noget over, at det ikke skulle være muligt, da jeg har hørt anderledes så jeg ringede til skat og de sagde at det er muligt både som almindelig enkeltmandsvirksomehd og med virksomhedsskatteordningen. Jeg spurgte to forskellige medarbejdere for at være sikker.

Jeg har fundet følgende på skrift fra skat hvis man googler "Lønmodtager, honorarmodtager eller virksomhed".
Her er forklaret at overskud/underskud skal kategoriseres til at stamme fra "erhvervsmæssig virksomhed" for kunne modregnes i almindelig lønindkomst.

Jeg ser frem til at høre fra dig om du mener jeg tager fejl.
mvh
Anders
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens drive erhvervsvirksomhed med underskud - ved siden af at være lønmodtager og de skrev jeg vist også?

Du kan ikke være lønmodtager som del af VSO

Forudsætning for at erhvervsmæssigt underskud fra personlig virksomhed kan trækkes fra er at det udøves med overskud for øje blot - og så trækkes underskud fra i personlig indkomst (som så kan være fra lønmodtager)- det er ikke VSO bare

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke bruge VSO da du får underskud i din nystartede enkeltmands virksomhed

Dette underskud vil så blive modregnet i din lønindkomst så kommer du til at betale mindre i skat.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)